Title Utjecaj digitalnih medija na ponašanje potrošaća
Title (english) THE IMPACT OF DIGITAL MEDIA ON CONSUMER BEHAVIOUR
Author Anita Epert Hećimović
Mentor Davorin Turkalj (mentor)
Committee member Davorin Turkalj (predsjednik povjerenstva)
Committee member Mirna Leko Šimić (član povjerenstva)
Committee member Antun Biloš (član povjerenstva)
Granter Josip Juraj Strossmayer University of Osijek Faculty of Economics in Osijek (Chair of Marketing) Osijek
Defense date and country 2016-06-24, Croatia
Scientific / art field, discipline and subdiscipline SOCIAL SCIENCES Economics Marketing
Abstract Društveni trendovi predvođeni digitalnom revolucijom promijenili su ponašanje potrošača. Potrošači su sve više okrenuti svojim potrebama, ne kupuju što im se prodaje, nego traže ono što trebaju. Proizvodi se konstantno uspoređuju, komentiraju s prijateljima, čitaju se recenzije na blogovima. Živimo brzim tempom i potrošači nemaju vremena za duge potrage za proizvodom, nego se očekuje da proizvod dođe k njima. Potrošači su postali zahtjevni, a zadatak prodavača je zadovoljiti i najzahtjevnije potrebe, bilo da se radi o cijeni, kvaliteti, blizini lokacije ili razini uslužnosti. Potrošači su sve više informirani, a upravo internet uvelike doprinosi sve jačem razvoju navedenog trenda. Osim prema potrošačima, internet je i poduzećima proširio mogućnosti praćenja uspješnosti kampanja. Na internetu možemo mjeriti gotovo svaki potez našeg posjetitelja; od zemljopisnog položaja, vremena koje je posjetitelj proveo na webu, odakle je došao i na koju stranicu je otišao, koliko je stranica pregledao. Na temelju detaljnih informacija donose se jasni zaključci o kvaliteti posjetitelja koje daju pojedini mediji, ovisno o tome koji su nam ciljevi.
Društvene mreže su svakodnevnica i milijuni ljudi diljem svijeta ih koriste. Najveća društvena mreža Facebook je postala dio privatnog i poslovnog života. Facebook neprestano unapređuje korisničko iskustvo i konstantno se nadograđuje novim alatima. Na oglašavanje na društvenim mrežama izdvaja se sve veći dio budžeta tvrtke, a fanovi se njeguju raznim pogodnostima kojima se održava njihova lojalnost prema tvrtci. Osim društvenih mreža, u konstantnom porastu je pojavljivanje portala koji sadržajem osvajaju svoju tržišnu nišu te kroz marketing sadržaja komuniciraju s kupcima.
Ovaj diplomski rad donosi pregled ključnih teorijskih pojmova iz područja ponašanja potrošača, s naglaskom na digitalno doba i promjene u ponašanju u odnosu na prijašnja razdoblja. Radom su obuhvaćena područja važnosti digitalnih medija i porastu korištenja interneta u komunikaciji s potrošačima. Praktičan primjer rada odnosi se na moderan kulinarski web portal koji kvalitetnim sadržajem pruža posjetiteljima korisne informacije i služi kao poveznica i nadogradnja offline tiskanog izdanja srodnog časopisa namjenjenog ljubiteljima kvalitetne kuhinje.
Abstract (english) Social trends driven by the digital revolution are changing consumer behaviour. Consumers are increasingly turn to their needs, do not buy what they are selling, rather than looking for what they need. The products are constantly comparing, commenting with friends, read the reviews on blogs. We live fast-paced and consumers do not have time for a long search for a product, but the product is expected to come to us. Consumers have become more demanding, and the task of sellers to satisfy even the most demanding needs, be it on price, quality, location or near the level of serviceability. Consumers are more informed, and it greatly contributes to the Internet all the stronger development of the above trend. In addition to consumers, the internet and companies expanded options for monitoring the success of the campaign. On the Internet we can measure almost every move of our visitors; on geographical location, time that visitors spent on the Web, where it came from and which page is gone, how many pages were reviewed. On the basis of detailed information shall be made clear conclusions about the quality of visitors that give certain media, depending on what our objectives.
Social networks have become commonplace. The biggest social network Facebook has become part of the private and business life. Facebook constantly improving the user experience and constantly being upgraded. On the social media advertising is allocated an increasing share of the budget of the company, and the fans are nurtured various benefits that maintain consumer loyalty. In addition to social networks, the steady improvement in the appearance of portals whose content conquer their market niche and the marketing content to communicate with customers.
This thesis provides an overview of key theoretical concepts in the field of consumer behavior, with an emphasis on digital age and behavioral changes compared to previous periods. The paper covered areas of importance of digital media and the increasing use of the Internet to communicate with consumers. A practical example of the work refers to the modern culinary web portal that quality content gives visitors useful information and serves as a link and update online print edition related magazine for lovers of quality cuisine.
Keywords
digitalni mediji
digitalni marketing
ponašanje potrošača
internet
društvene mreže
Facebook
web portali
trendovi
digitalno doba
Keywords (english)
digital media
digital marketing
consumer behavior
internet
social networks
Facebook
Web portals
trends
digital age
Language croatian
URN:NBN urn:nbn:hr:145:352107
Study programme Title: Marketing Study programme type: university Study level: graduate Academic / professional title: magistar/magistra ekonomije (magistar/magistra ekonomije)
Type of resource Text
File origin Born digital
Access conditions Access restricted to students and staff of home institution
Terms of use
Created on 2016-07-05 12:17:23