Abstract | Popularizacijski simpozij nova je vrsta velikog događanja te se njegove karakteristike i pretpostavke organiziranja analiziraju u ovom završnom radu. U organiziranju popularizacijskog simpozija javna visokoobrazovna ustanova sudjeluje svojim resursima u njegovu organiziranju i provođenju. Završni rad oprimjerio je popularizacijski simpozij Kreativnu riznicu koja popularizira kreativnu i kulturnu industriju Republike Hrvatske. Javna visokoobrazovna ustanova Ekonomski fakultet u Osijeku glavni je inicijator i organizator analiziranog simpozija.
Cilj ovog rada prikazati je tijek planiranja, organiziranja i provođenja velikog događanja – Kreativna riznica. Riječ je o javnom, besplatnom događanju svih dionika kulturnih i kreativnih industrija otvorenom za javnost, izlagače i posjetitelje svih dobnih skupina i obrazovnih razina, ispunjeno brojnim programima: predavanjima, radionicama, okruglim stolovima, multimedijskim događanjima, izložbama i predstavljanjima knjiga.
U ovom radu opisuje se uloga ključnih dionika Kreativne riznice: organizatora, partnera, medija, sponzora, pokrovitelja, volontera, izlagača te posjetitelja, ali su nabrojane i pretpostavke njezina planiranja i praćenja (vizualni identitet i uređenje interijera).
Kreativna riznica kao veliko događanje posebna je po izgrađenoj istraživačkoj platformi za provođenje kvalitativnih i kvantitativnih istraživanja u kojima sudjeluju izlagači, organizatori, volonteri i posjetitelji Riznice. U ovom radu fokus je na kvantitativnom istraživačkom pristupu primijenjenom na Kreativnoj riznici koji se temelji na prikupljenim podatcima visoko strukturiranim upitnikom (n =111). Istraživanje je provedeno na heterogenim dionicima kreativne i kulturne industrije (izlagači Kreativne riznice). Metodološka osnova za provođenje istraživanja o Kreativnoj riznici opisana je u posljednjem poglavlju rada zajedno s rezultatima provedenog istraživanja. Prikupljeni podatci analizirani su odabirom prikladne statističke metodologije uz podršku računalnog statističkog softvera IBM SPSS Statistics 23.0.
Rezultati ukazuju kako je za uspješno organiziranje i provođenje ovakve vrste događanja nužno povezati i pravilno usmjeravati programske, estetske, funkcionalne i tehničke komponente događanja, kako bi posjetitelji mogli uživati u programu, a izlagači posvetiti se vlastitom prezentacijskom, odnosno izvedbenom dijelu. |
Abstract (english) | The popularization symposium, as a type of major event, has been analyzed in this final work. In organizing a popularization symposium, the public higher education institution participates in its resources in organizing and conducting it. The final work exemplifies a popularization symposium Creative Treasury that popularizes the creative and cultural industry of the Republic of Croatia. The public higher education institution, which is the main initiator and organizer of the analyzed symposium, is the Faculty of Economics in Osijek.
The aim of this paper is to present the course of planning, organizing and conducting a great event - The Creative Treasury. This is a public, free event of all the cultural and creative industries, open to the public, exhibitors and visitors of all ages and educational levels, filled with numerous programs: lectures, workshops, round tables, multimedia events, exhibitions and book presentations.
This paper describes the role of the key stakeholders in the Creative Treasury: organizers, partners, media, sponsors, patrons, volunteers, exhibitors and visitors, but also lists the assumptions of its planning and monitoring (visual identity and interior decoration).
The Creative Treasury is a distinct event based on the built research platform for conducting qualitative and quantitative research involving exhibitors, organizers, volunteers and visitors of the Treasury. In this paper, a quantitative research approach was applied, based on the collected data in a highly structured questionnaire (n = 111) conducted on heterogeneous stakeholders of the creative and cultural industry (Creative Treasury exhibitors). The methodological basis for carrying out a research on the Creative Treasury is described in the last chapter of the paper as well as the results of the research carried out. The collected data was analyzed by selecting a suitable statistical methodology supported by the statistical software IBM SPSS Statistics 23.0.
The results indicated that for a successful organization and implementation of this type of event, it is necessary to connect and properly direct the program, aesthetic, functional and technical components of the event in order to enjoy the program, and so that the exhibitors can devote to their own presentation section. |