Title Značaj poznavanja okruženja u postizanju konkurentnosti poslovanja
Title (english) Significance of knowing the environment in achieving business competitiveness
Author Ivana Bugarin Radovančević
Mentor Aleksandar Erceg (mentor)
Committee member Sunčica Oberman Peterka (predsjednik povjerenstva)
Committee member Aleksandar Erceg (član povjerenstva)
Committee member Sanja Pfeifer (član povjerenstva)
Granter Josip Juraj Strossmayer University of Osijek Faculty of Economics and Business in Osijek Osijek
Defense date and country 2017-10-17, Croatia
Scientific / art field, discipline and subdiscipline SOCIAL SCIENCES Economics Economics of Entrepreneurship
Abstract Kako bi poslovanje bilo uspješno i konkurentno, poduzeće mora biti upoznato sa okruženjem u kojem egzistira i promjenama koje se događaju u tom okruženju. Promjene koje se događaju u našem svakodnevnom životu, pa tako i u našem poslovanju su brze, dinamične, ekstremne, nagle, česte, nekompromisne i nepredvidive, ali sa sigurnošću možemo utvrditi da su prisutne. Promjene koje se događaju danas su sve veće i sve brže. Napredak koji je vidljiv danas je sigurno brži i veći nego napredak koji se događao prije pedeset ili sto godina. Globalizacijom tržišta utjecaj okoline na poslovanje postaje iznimno širok i velik. Okolina poduzeća u kojoj posluje je sve nesigurnija i mijenja se ponekad iz sata u sat. Promjene koje se događaju u okolini pogađaju poduzeća takvim razmjerima da neka poduzeća iznimno brzo propadaju dok druga nevjerojatnom brzinom rastu i uništavaju konkurenciju pred sobom. Poduzeća danas trebaju oprezno promišljati o svom poslovanju. Kako bi opstala na tržištu i ostala uspješna poduzeća moraju svojim kupcima pružati uvijek nešto bolje, nešto bolje od konkurencije odnosno moraju biti konkurentna i inovativna. Da bi stvorila donekle sigurnu budućnost, poduzeća moraju osmisliti strategiju koja će ih dovesti do uspješnog i dugotrajnog poslovanja kako žele. Strategija ne samo da mora biti dobro osmišljena, već ona mora biti i dobro implementirana u poduzeće, ali i dovoljno fleksibilna i prilagodljiva promjenama koje se događaju u okolini poduzeća. Upravo ta stalno mijenjajuća okolina uvjetuje kreiranje nove strategije i prilagodbu već osmišljene strategije. Okolinu treba dobro analizirati prije poduzimanja ovih koraka.
Stalne promjene okoline dovode do toga da je za održavanju konkurentnosti poduzeća potrebno predviđati buduće poslovne promjene te donositi odluke i prije negoli se promjene dogode.
Završni rad podijeljen je na pet glavnih sastavnica, provedene kroz teorijski okvir i integrativne zadatke koji su obrađene tijekom studiranja na Poslijediplomskom specijalističkom studiju Poduzetništvo. Dio radova pisan je na engleskom jeziku jer je predmetni profesor dolazio s engleskom govornog područja. Prva cjelina obrađuje definiranje okoline, njezine sastavnice i karakteristike. Druga cjelina razrađuje poduzetnički kontekst kroz obrađeni intervju s poduzetnikom iz vlastitog okruženja u kojem se promatraju situacije iz kojih su vidljive neizvjesnosti i kompleksnosti koje utječu na poduzetnika, a praćene su kroz globalne, društvene, organizacijske i osobne pritiske. Treća cjelina predstavlja poslovni plan za poduzetnički pothvat. Zadatak je proizvod timskog rada gdje je obrađena tema izrade internetskog portala i trgovine MojPoklon. Ideja se razvila kao odgovor na utvrđenu poduzetničku priliku u okruženju tadašnjih potreba koje su bile prepoznate na tržištu. Treći integrativni zadatak obrađuje analizu poslovnog slučaja Medos d.o.o. gdje se na temelju dobivenih informacija o poslovanju poduzeća nastoje istaknuti smjernice koji bi doprinijele poboljšanju prodajnih rezultata i konkurentnijem poslovanju tvrtke. Konačno, četvrti integrativni zadatak donosi ocjenu potencijala rasta malog obiteljskog poduzeća Jelovica d.o.o. Osijek. Zadatak je također rezultat timskog rada studenata sa kolegija. Kako je ovaj završni rad pisan s odmakom od osam godina od izrade integrativnog zadatka, na žalost moram istaknuti kako proučavano poduzeće nije uspjelo prepoznati prilike i prijetnje iz okoline te je danas ugašeno poslovanje poduzeća Jelovica d.o.o. Osijek.
Abstract (english) For the business to be successful it needs to be extremely familiar with its environment and changes within. The changes in our everyday lives and our professional lives are indeed quick, dynamic, extreme, rapid, frequent, uncompromising and often unpredictable. Yet, we may state these are always present. We can attest these changes being more extensive and frequent nowadays. The progress we see today is certainly much more accelerated and comprehensive than fifty or hundred years ago. Environmental impact on business due to market globalization has become increasingly powerful. The environment in which the business is conducted is more volatile and is expected to change on an hourly basis. The massive extent of these environmental changes can make businesses rapidly decay or grow sweeping any potential competition. Businesses need to cautiously deliberate their next steps now more than ever. A successful business should always strive to provide something better, better than the competition or in other words be competitive and innovative to survive. A somewhat safe future requires a thoughtful strategy which will lead a business towards a successful and sustainable existence. In order to work a strategy needs to be thought through, implemented to the highest standard, flexible and adaptive to business environment changes. This everchanging business environment and its effect on business creating a new strategy or adapting the existing one. Prior to making these next steps, the business environment should be extensively analyzed. Constant environmental shifts require businesses to predict future changes and make decisions even before the shift. The final assignment is divided into five major parts, carried out through a theoretical base and integrative assignments during studies at Postgraduate Entrepreneurship studies. Part of the paper was written in English as it was the subject professor native language. The first part deals with defining the environment, its components and attributes. The second part works out the entrepreneurial context through an elaborate interview with a local entrepreneur where insights were recognized showing uncertainty and complexity which affected the entrepreneur generated via global, social, organizational and personal pressure. The third part of the paper represents a business plan. An e-commerce platform and store “Moj Poklon” was used as an idea and was finally delivered as a teamwork assignment paper. The idea was developed as an answer to an opportunity recognized as an existing market demand. The third integrative assignment produced a business case scenario based on Medos d.o.o. local company. The task was to establish guidelines, based on acquired business data, which would inherently improve company’s sales and competitiveness. The goal of the fourth and final assignment was to give an assessment of the Jelovica d.o.o. Osijek growth potential. The final paper was also teamwork result. As this paper is written with an 8-year delay since working on the integrative assignments the company used as the business case, Jelovica d.o.o. has, unfortunately, ceased to exist.
Keywords
Poslovanje
promjene
vanjska okolina
unutarnja okolina
konkurentnost
Keywords (english)
Business
change
environment
external environment
internal environment
competitiveness
Language croatian
URN:NBN urn:nbn:hr:145:147396
Study programme Title: Postgraduate specialist study Entrepreneurship Study programme type: university Study level: postgraduate specialist Academic / professional title: sveučilišni/a specijalist/specijalistica poduzetništva (sveučilišni/a specijalist/specijalistica poduzetništva)
Type of resource Text
File origin Born digital
Access conditions Access restricted to students and staff of home institution
Terms of use
Created on 2018-01-09 09:29:45