Abstract | U ovom radu pokušati će se opisati konjičku industriju u Republici Hrvatskoj, opisati trenutno stanje konjičke industrije i konjičkog sporta, napraviti usporedbu sa razvijenim zemljama EU i pokazati da je zapravo konjička industrija jedna od temeljnih industrija, koje su nosioci razvoja gospodarstva i pokretač gospodarskog oporavka.
Rad je namijenjen tome da shvatimo da smo zanemarili jednu od bitnih gospodarskih grana koja na sebe „veže“ veliki broj tercijarnih djelatnosti, ali i velik broj obrtnika te poljoprivredu. Konji predstavljaju spoj ruralne i urbane sredine kao jedna moderna spona koja osigurava rast i napredak same poljoprivrede ali i gospodarstva u cjelosti.
Rad će se koncipirati u dvije cjeline i zaključak. U prvoj cjelini govoriti će se o konjičkoj industriji općenito, zatim o njenom položaju u Republici Hrvatskoj i u zemljama članicama EU (Irska i Francuska), te o njenoj ulozi u gospodarstvu Hrvatske i na posljetku o sportskom segmentu kao alatu odnosno mogućem kanalu distribucije rezultata konjičke industrije. U drugom dijelu rada pokazati ćese poveznica konjičkog sporta i konja u turizmu, te konja kao bitnog segmenta u kulturnom identitetu Republike Hrvatske koji se može predstaviti kroz turizam. Kako je Hrvatska turistička zemlja konjička industrija može imati veliki udio u turističkoj ponudi koji će samu ponudu upotpuniti i dati joj jedan potpuno novi i značajniji aspekt.
Nastojati će se pokazati da su konji osim industrije, osim sporta i dio kulturnog identiteta i kulturne baštine, a time i dio nacionalnog ponosa koji su mnoge europske zemlje prepoznale i integrirale u svoju nacionalnu baštinu, odnosno u svoj kulturni identitet, a time su još dodatno ojačale i turističku prepoznatljivost u cijelom svijetu (npr: kočije u Beču i New Yorku, konjička policija u Londonu).
Republika Hrvatska zahvaćena je sedmogodišnjom teškom krizom. Ova gospodarska kriza nije samo financijska, odnosno gospodarska kriza nego i kriza identiteta i morala jedne nacije, kriza duha u kojoj su se ljudi toliko iscrpili da, kako bi se oporavili prvo moraju početi razmišljati pozitivno odnosno promijeniti svijest mišljenja, zatim moraju ocijeniti i definirati svoje mogućnosti, snimiti postojeće realno stanje gospodarstva i gospodarskih grana, interese zajednice, odnosno društva staviti ispred interesa pojedinaca ili pojedinih političkih opcija.
Potrebno je da se vrati ljudima osjećaj nacionalnog identiteta, pripadnosti i nacionalnog ponosa koji će biti akceleratori da se svaki pojedinac trgne i krene razmišljati o boljoj, perspektivnijoj i ponosnijoj budućnosti.
Ovim radom nastojati će se pokazati da je konjička industrija ta koja je temelj i grana takvog smjera. Ovaj rad ima za ulogu pokazati da smo zaboravili jednu industrijsku granu koja u razvijenim zemljama svijeta pridonosi od 4 do 25 % BDP i da je ona industrija i sport prema kojem smo zauzeli stav da je arhaičan i pripada prošlim vremenima u razvijenom svijetu zapravo itekako priznat i shvaćen kao ozbiljan faktor gospodarstva svake zemlje. |