Abstract | Razvojem interneta, kao interaktivnog masovnog medija te kasnijim razvojem mobilnih
uređaja, pružena je mogućnost spajanja ta dva medija što je dovelo do lakše komunikacije
između poduzeća i potrošača, jer je nestala ograničenost prostora i vremena poslovanja,
čime su mobilni uređaji postali najmoćniji medij komunikacije današnjice. Taj razvoj je
uvelike olakšao poduzećima bolju i bržu komunikaciju sa potrošačima, ali istovremeno je
doveo do povećanja konkurencije na tržištu, što potrošaču pogoduje, a poduzeća stavlja na
muke te se ona moraju truditi privući kupce atraktivnim ponudama i akcijama.
Tema ovog diplomskog rada je upravljanje turističkom ponudom kroz primjenu mobilnog
marketinga. U ovome radu prikazati će se definicija mobilnog marketinga, njegova
obilježja te primjena i važnost u turističkoj industriji, gledajući sa aspekta poduzeća te
potrošača. Glavna literatura, koja će se koristiti u ovom radu, biti će knjiga „Integrirani
marketing“, izv.prof.dr.sc. Damira Dobrinića i dr.sc. Ive Gregurec (2016.) Također će se,
u sklopu rada, provesti kratko istraživanje o primjeni mobilnog marketinga u turizmu od
strane kupaca. Teoretski dio rada će se, uz glavnu literaturu, oslanjati na razne knjige,
popratnu literaturu te podacima prikupljenim sa raznih web sjedišta u želji da prikupljene
činjenice budu što aktualnije, jer se promjene u ovom dinamičnom području dešavaju
gotovo na svakodnevnoj bazi. |
Abstract (english) | The development of the Internet, as an interactive mass media, and the subsequent
development of mobile devices, enabled the merging of these two media, which led to
easier communication between companies and consumers, as space and business time
constraints disappeared, making mobile devices the most powerful media of today's
communication. This development has made it easier for companies to better and faster
communicate with consumers, but at the same time led to increased market competition,
which is beneficial for the consumer, but put the companies into distress and must strive
to attract customers with attractive offers and deals.
The topic of this graduate paper is tourist offer management through use of mobile
marketing. This paper will present the definition of mobile marketing, its characteristics
and its application and importance in the tourism industry, looking from the aspect of the
company and consumers. The main literature, which will be used in this paper, is book
"Integrated marketing" by authors Damir Dobrinić, associate PhD professor, and Iva
Gregurec, PhD. Also, as part of the work, a brief survey will be conducted on use of
mobile marketing in tourism by customers. The theoretical part of the paper will, along
with the main literature, rely on various books, accompanying literature, and data
collected from various web sites in order to collected facts be as actual as possible,
because changes in this dynamic area occur almost on an everyday basis. |