Abstract | Globalizacija obuhvaća sve kulture i civilizacije, a njezino uporište zasnovano je na tržišnoj
strukturi, internacionalizaciji poslovanja i standardizaciji u užem i širem smislu. Ona nameće
nužnost promjene sustava vrijednosti i redefiniranje identiteta (ili, često, jačanje identiteta),
što predstavlja njenu kulturnu dimenziju. Kulturne i kreativne ekonomije biti će u skorijoj
budućnosti, ako ne temelj, onda svakako jedan od temelja o kojem će ovisiti ekonomski
razvoj neke zemlje. Ovo područje obilježava visoki rizik, u pogledu radnih mjesta i
zaposlenosti, te je proizvodnja zapravo simbolička proizvodnja. Kulturna i kreativna
industrija obuhvaća područja i djelatnosti koji ostvaruju najbržu stopu rasta u EU i svijetu.
Kreativne i kulturne industrije obuhvaćaju arhitekturu, dizajn, umjetnost, oglašavanje i tržišno
komuniciranje, izdavaštvo, glazbu, film, zanate, muzeje, knjižnicu i baštinu, elektoničke
medije, računalne programe, igre i medije, te fotografiju.Kreativna ekonomija sastoji se od
transakcija kreativnim proizvodima. Koncept kreativne ekonomije zasad najbolje može
opisati sve aspekte procesa proizvodnje, distribucije i potrošnje kulturnih i kreativnih dobara i
usluga na globalnoj razini. Mikro, mala i srednja poduzeća su nositelji kulturnih i kreativnih
industrija, a preduvjeti za razvoj tih industrija su obrazovanje, premrežavanje, suradnja i
praćenje, te širenje na međunarodna tržišta. U Republici Hrvatskoj, one nisu novina, ali još
uvijek se ne ulaže dovoljno u njih |
Abstract (english) | Globalization encompasses all cultures and civilizations, just as it rests on the market structure
of relationships, and standardization. What has come about involves changing the value
system and redefining identity, that is, the process is called a globalized culture. Cultural and
creative economies will be in the near future, if not the foundation, then certainly one of the
foundations upon which economic development of a country will depend. This area is
characterized by high risk in terms of jobs and employment, and production is actually
symbolic production. The cultural and creative industries employ the largest number of highly
educated people. They are the latest industry data with the fastest growing rate in Europe and
the world. Creative and cultural industries include architecture, design, art, advertising and
market communication, publishing, music, film, crafts, museums, libraries and heritage,
electronic media, computer programs, games and media, and photography. Creative economy
consists of transactions with creative products. The concept of creative economy can best
describe all aspects of the process of production, distribution and consumption of cultural and
creative goods and services globally. Micro, small and medium-sized enterprises are the
carriers of cultural and creative industries, and the prerequisites for the development of these
industries are education, promotion, cooperation and monitoring, and expansion to
international markets. In the Republic of Croatia, they are not a rarity, but they still do not
invest enough in them. |