Abstract | Globalizacija je nova riječ za staru pojavu. Krajem 19. stoljeća, proizvodi, usluge, novac u
obliku srebra i zlata, zatim ideje, dobre prakse i ljudi počeli su se slobodno kretati preko
nacionalnih granica u većem dijelu svijeta. Globalizacija je sveprisutna pojava današnjeg
vremena koja ostavlja upečatljive tragove svoje nazočnosti, bilo pozitivne, bilo negativne, na
svim prostorima na kojima se odvija. U doslovnom smislu, globalizacija je proces preobrazbe
lokalnih pojava u globalne. Može se opisati kao proces kojim se ljudi diljem svijeta ujedinjavaju
u jedno društvo i funkcioniraju zajedno. Taj proces je kombinacija ekonomskih, tehnoloških,
sociokulturnih i političkih sila. Globalizacija je moguća zbog kontinuiranog informacijskog i
komunikacijskog i tehnološkog napretka. Poslovanje na globalnom tržištu promjenjivo je i
dinamično te ga karakteriziraju neizvjesnost, turbulentnost, konkurentnost i potreba za
fleksibilnošću. Sve navedeno svrstavamo u temeljne izazove globalnog poslovanja. Proces
globalizacije, između ostalog, utječe i na kulturu i taj proces nazivamo kulturnom
globalizacijom koja zapravo označava susret različitih svjetskih običaja i kultura čijim se
spajanjem i ujedinjavanjem stvara nova globalna kultura. Svaki narod ima svoj obrazac
ponašanja, svoj način upravljanja i vođenja poduzeća, itd., a za globalni uspjeh poduzeća
potrebno je, između ostalog, poznavati kulturu naroda odnosno kulturalne razlike i vrijednosti
koje su ustaljene u nekoj kulturi. |
Abstract (english) | Globalization is a new word for the old phenomenon. At the end of the 19th century, goods,
services, money in the form of silver and gold, ideas, good practices and people began to move
freely across national borders around the world. Globalization is an omnipresent phenomenon
of the present time that leaves striking tracks of its presence, both positive and negative, in all
the areas where it is taking place. In a literal sense, globalization is a process of transformation
of local phenomena into global. It can be described as a process by which people around the
world are united into one society and function together. This process is a combination of
economic, technological, sociocultural and political forces. Globalization is possible because
of continuous information and communication and technological progress. Global business is
changeable and dynamic, characterized by uncertainty, turbulence, competitiveness and
flexibility. All of this is part of the fundamental challenges of global business. The process of
globalization affects, inter alia, culture, and this process is called cultural globalization, which
actually signifies meeting different world customs and cultures whose joining and unification
creates a new global culture. Every nation has its own pattern of behavior, its way of managing
and running a company, etc., and for the global success of an enterprise, it is necessary, among
other things, to know the culture of the people, ie the cultural differences and values that are
established in a culture. |