Abstract | Obiteljsko poduzeće živući je paradoks, a njegova kompleksnost ujedno je i lijepa i izazovna.
Svrha ovog rada je dublje istražiti ključne dimenzije poslovnog modela obiteljskog poduzeća.
Iako službena definicija obiteljskog poduzeća u Republici Hrvatskoj ne postoji te je teško
precizno ustanoviti njihov doprinos, neupitno je da obiteljska poduzeća imaju snažan utjecaj
na hrvatsko gospodarstvo, naročito sektor malih i srednjih poduzeća. Istraživanjem sedam
glavnih konkurentskih prednosti obiteljskih poduzeća (strpljivi kapital, imovina,
proizvod/usluga, brand, organizacija, integracija s kupcima i dobavljačima, veza između
obitelji i posla) dolazi se do mnogobrojnih saznanja o načinu funkcioniranja obiteljskog
poduzeća. Dugoročnost, niska razina duga i trošenje u skladu s vlastitim mogućnostima,
ulaganje u istraživanje proizvoda i usluga, fleksibilnost i brza reakcija na tržištu, isticanje
obiteljskog imena, međusobno razumijevanje, povjerenje i lojalnost, doprinos vlastitoj obitelji
i društvu, osjećaj ponosa, stabilnosti, predanosti, kombinacija nasljednih osobina i njegovanja
istih te organizacijska kultura samo su neke od karakteristika poslovnog modela obiteljskog
poduzeća o kojima u nastavku govori ovaj završni rad. |
Abstract (english) | A family business is a living paradox, and its complexity is both beautiful and challenging.
The purpose of this paper is to explore the key dimensions of a family business model in more
depth. The official definition of a family business in the Republic of Croatia does not exist, so
it is difficult to track the contribution of family business to the Croatian economy. Despite
that, it is known that the impact of family businesses on Croatian economy, in particular the
sector of small and medium enterprises, is huge. By researching the seven major competitive
advantages of family businesses (patient capital, property, product/service, brand,
organization, customer and supplier integration, relationship between family and work), an
insight about the way family business function can be gained. Long-term approach, low debt
levels and spending in line with their own capabilities, greater investment in product and
service research and development, flexibility and rapid market reaction, family name, mutual
understanding, trust and loyalty, contribution to their own family and society, sense of pride,
dedication, a combination of hereditary traits and its nurture, and organizational culture are
just some of the characteristics of a family firm business model, that will be further discussed
in this paper. |