Title Utjecajni aspekti političke komunikacije s osvrtom na lokalne izbore
Title (english) Influential aspects of political communication with emphasis on local elections
Author Domagoj Biuk
Mentor Jerko Glavaš (mentor)
Committee member Zdravko Tolušić (predsjednik povjerenstva)
Committee member Jerko Glavaš (član povjerenstva)
Committee member Ivan Kristek (član povjerenstva)
Granter Josip Juraj Strossmayer University of Osijek Faculty of Economics in Osijek Osijek
Defense date and country 2019-02-20, Croatia
Scientific / art field, discipline and subdiscipline SOCIAL SCIENCES Economics Organization and Management
Abstract O političkoj komunikaciji napisane su brojne knjige te znanstveni članci. Jednako tako,
utjecajni ili persuazivni aspekti komunikaciji nužno se vežu uz političku komunikaciju koja
svoju svrhu ima prvenstveno u toj uvjeravajućoj dimenziji. Cilj i svrha politike kao discipline,
a onda i komunikacije je uvjeriti ciljne javnosti u kvalitetu političkih programa ili politika
kojima se određena stranka, grupacija ili pojedinac natječu u političkoj areni.
Razvojem komunikacijskih kanala možemo pratiti i razvoj, odnosno prilagodbu političke
komunikacije na sve vrste konvergencija medija kojima su politike i političari komunicirali sa
svojim javnostima. Pa iako u staroj grčkoj, još od Aristotelovog vremena, vidimo kako se
komunikacija odvijala na agori i bila je namijenjena odabranom dijelu građana, odnosno
polisu, danas svjedočimo tome da su agore postale društvene mreže, a građani s kojima se
komunicira nikada nisu bili više uključeni u političku komunikaciju.
Danas je teško odrediti koji je medij pogodan za koju javnost pa tako o segmentiranju medija,
kao ciljanom kanalu kroz koji komuniciramo ciljanu poruku, teško da možemo govoriti.
Praktički je „ciljna javnost“ dostupna na dlanu što uvelike olakšava političku komunikaciju.
Ono po čemu možemo razlikovati komunikacijske aspekte jesu poruke koje su kraće ili duže,
koje su popraćene atraktivnim i prijemčivim vizualima i takozvanim „heštegovima“ kojima se
prepoznaje ciljna javnost kojoj se obraća. Iako je ovakva komunikacija prilagođena mrežnim
medijima ili društvenim medijima i oni tradicionalni mediji prate zbivanja na ovim
platformama te posljedično komunikaciju prilagođavaju tzv. offline medijima.
Uvjerljivost ili utjecajni aspekti očituju se brojem klikova, „lajkova“ te „sheranja“ određenih
statusa prema čemu i tradicionalni mediji određuju tko i što jest zanimljiv za daljnje praćenje.
Ovo su aspekti kojima će se dalje baviti kroz rad te će se kroz analizu sadržaja te studiju
slučaja lokalnih izbora u 2017 obraditi utjecajni aspekti političke komunikacije. Cilj je
prikazati kako politička komunikacija i uvjeravajući aspekti nisu univerzalni, nego se
prilagođavaju akteru političke komunikacije te ciljnoj javnosti.
Abstract (english) Influential or persuasive aspects of communication necessarily relate to political
communication that has its purpose primarily in this convincing dimension. The aim and
purpose of politics as discipline and communication is to convince the target audience of the
quality of the political programs or policies that a particular party, group or individual
competes in the political arena.
With the development of communication channels we can also monitor the development and
adaptation of political communication to all kinds of media convergence that politics and
politicians communicate with their public. Even though in ancient Greece, since the time of
Aristotle, we saw how the communication took place on agora and was intended for the
selected part of the citizen or the polis, we are now aware that the agoras have become social
networks and the citizens they communicate with were never more involved in political
communication.
With the development of communication channels we can also monitor the development and
adaptation of political communication to all kinds of media convergence that politics and
politicians communicate with their public. Today it is difficult to determine which media is
suitable for the public, therefore to segment the media, as a target channel through which we
communicate a targeted message, it is difficult to speak. Practically the "target audience" is
available in the palm, which greatly facilitates political communication.
What we can distinguish between communication aspects are messages that are shorter or
longer, which are accompanied by attractive and receptive visuals and so called hastags that
identify the target audience to which it is addressed. Although such communication is adapted
to online media or social media, and traditional media track events on these platforms and
consequently adapt communication to so-called offline media.
Persuasiveness and influential aspects are reflected in the number of clicks, likes, and shares
certain status, according to which traditional media determine who and what is interesting for
further tracking. These are aspects that will be further explored through the analysis of content
and case study of local elections in 2017 to address the influential aspects of political
communication. The aim is to show that political communication and persuasive aspects are
not universal, but adapt to the actor of political communication and the target public.
Keywords
politika
politička komunikacija
uvjeravanje
mediji
društvene mreže
Keywords (english)
politics
political communication
persuasion
media
social networks
Language croatian
URN:NBN urn:nbn:hr:145:318451
Study programme Title: Postgraduate specialist study Organization and Management Study programme type: university Study level: postgraduate specialist Academic / professional title: sveučilišni/a specijalist/specijalistica organizacije i managementa (sveučilišni/a specijalist/specijalistica organizacije i managementa)
Type of resource Text
File origin Born digital
Access conditions Access restricted to students and staff of home institution
Terms of use
Created on 2020-01-16 17:27:56