Abstract | U završnom radu izreći će se niz opservacija, mišljenja i stavova koji mogu unaprijediti pristup, vođenje odnosno upravljanje
komercijalnim projektima. S obzirom na iznimnu složenost okruženja (ne samo tržišnog već i inog) u kojem se iznimno
brzo multiplicira znanje, tehnološka i znanstvena dostignuća dešavaju se na gotovo „dnevnoj
razini“. U skladu s tim rastom mijenjaju se potrebe kupaca, klijenata – korisnika što determinira
i komplicira uvjete u kojima tvrtke trebaju odnosno moraju biti uspješne. To se nameće kao
sušta potreba svake tvrtke, kompanije i gotovo svih pravnih osoba. S obzirom da je Republika Hrvatska, ulaskom u Europsku
uniju, postala dijelom globalnog tržišta time kompanije moraju biti znatno brže i efikasnije u prilagodbi tržišnim izazovima koje
determinira tržišno okruženje. To podrazumijeva napuštanje neefikasnih, zastarjelih,
centraliziranih organizacijskih modela odlučivanja koji su sporošću i zakašnjelim
informacijama predstavljali vrlo loš temelj za donošenje ispravnih odluka u kompanijama.
Uz to je neophodna primjena novih – suvremenih poslovnih modela, sa suvremenim načelima
i tehnikama. Jedan od ponajboljih poslovnih modela je UPRAVLJANJE PROJEKTIMA „što
predstavlja primjenu znanja, vještina, alata i tehnika na projektne aktivnosti kako bi se zadovoljili zahtjevi projekta.
Sve kompanije koje žele ne samo opstati nego i biti uspješne na tržištu Republike Hrvatske,
Europske unije i šire morat će primjenjivati suvremena svjetske ekonomske prakse i trendove,
dakle suvremena stručna znanja, organizaciju, vještine, tehnike, alate, metode i dr. Uz to
kompanije o kojima je riječ, morat će imati sustavan pristup te sagledavati svoje projekte u
njihovoj kompleksnosti koju determiniraju kako vanjski tako i unutarnji faktori. Iznimno je
važno napomenuti da će od presudne važnosti u svakom projektu biti obrazovani radnici i
stručnjaci – ljudi organizirani u efikasne i harmonizirane timove.
Unatoč tome što je INA, d.d., kao jedna od vodećih, naftnih, kompanija na tržištu RH, tržišna,
uspješnost i sigurnost joj nije sama po sebi zagarantirana. Što znači da ukoliko INA, d.d. ne
bude odlično organizirana kompanija koja će na adekvatan, suvremen, način odgovoriti na sve
oštrije i kompleksnije zahtjeve tržišta – što podrazumijeva pojačane zahtjeve kupaca, korisnika
ili klijenata za novim i kvalitetnijim te povoljnijim proizvodima i uslugama tada će se INA, d.d.
naći u iznimno izazovnoj situaciji.
Neophodno je, s obzirom da globalna industrija nafte i plina prolazi kroz razdoblje intenzivnih
promjena, apostrofirati nužnost adaptibilnosti naftne kompanije na svjetskom i europskom
tržištu. To se osobito treba realizirati kroz, suvremene, komercijalne projekte koji će kroz
implementaciju rezultirati financijskim uspjesima a oni će održati naftnu kompaniju pri vrhu
po dohodovnosti i općenito uspješnosti u svakom pogledu. |