Abstract | Rad je koncipiran na nekoliko cjelina, a cilj istraživanja ovog rada je objasniti upravljanje
kvalitetom, utjecaj kvalitete te koje metode se mogu koristiti za upravljanje kvalitetom.
Potpuno upravljanje kvalitetom je metoda za vođenje poslova kojima treba ostvariti zahtjev
maksimalizacije vrijednosti, preko maksimalizacije zadovoljstva potrošača i uz najniže
troškove. Maksimalizacija zadovoljstva potrošača, uz najniže moguće troškove postiže se
kontinuiranim unapređivanjem svih procesa unutar kompanije i delegiranjem ovlasti na
zaposlenike. Kupac je razlog zbog kojega tvrtka egzistira i radi kojega opstaje ili ne opstaje
na tržištu, a ono što je zajedničko svim definicijama kvalitete jest da se u središtu uvijek
nalazi kupac i zadovoljenje njegovih potreba. Glavni cilj poboljšanja kvalitete je povećana
profitabilnost. Veća kvaliteta smanjuje troškove proizvodnje zbog niže razine otpada, manje
prerade i smanjenih troškova sirovina. To smanjuje troškove i proširuje maržu profita. Osim
toga, kvalitetni proizvodi će dovesti do povećanja zadovoljstva kupaca. Kada su kupci
zadovoljni, skloni su kupnji više proizvoda, što tvrtki čini profitabilnijom. Iz tih razloga,
visoka kvaliteta može pružiti konkurentsku prednost. Ako kvaliteta nije proaktivna mjera,
zaposlenici će potrošiti većinu svog vremena uklanjajući i prerađujući neispravne proizvode.
To usporava produktivnost i umanjuje kvalitetu proizvoda. Osim toga, izravno utječe na
troškove. Kao pomoć u upravljanju kvalitetom mogu poslužiti određeni alati. Alati
upravljanja kvalitetom su praktične tehnike ili vještine koja se koriste za rješavanje posebnih
zadataka i problema vezanih za sustave upravljanja kvalitetom. Najčešći alati su: Pareto
princip, Dijagram rasipanja, Kontrolne karte, Dijagram toka, Ishikawa dijagram, Histogram i
Ispitni list. Također, da bi se kvalitetno upravljalo kvalitetom, potrebno je koristiti određeni
sustav i određene metode. To bi trebali biti sustavi koji teže kontinuiranom unapređivanju.
Japanci su to najbolje razumjeli pa su prema tome napravili par poznatih svjetskih sistema.
Jedan od najpoznatijih je svakako Kaizen. Pod pojmom kaizen podrazumijeva se stalno i
kontinuirano unapređivanje procesa nadzora i poboljšanja kvalitete, u koji su uključeni svi
zaposleni od vrha menadžmenta do radnika u proizvodnji. Također, poznati model za
upravljanje kvalitetom je Kanban sustav. Kanban sustav sinkronizira radni proces koristeći
kartica koja sadržava informacije o tome što, kada, koliko i kako proizvoditi te kako
transportirati i skladištiti proizvod. Kanban sustav pomaže organizaciji da ograniči
proizvodnju samo na ono što je zahtijevano te da izbjegne proizvodnju prevelikih količina
koja predstavlja znatan gubitak. Just-In-Time sustav je nastao na temelju Kanban sustava te jecilj ovog sustava postići uravnoteženi sustav s redovnim i brzim protokom proizvoda kroz
lanac nabave. Osim toga, vrlo dobar alat tj. metoda koja teži kontinuiranom unapređenju je
PDCA krug ili u literaturi poznatiji kao Demongov krug ili Shewartov ciklus. Koncepcijski
temelj kontinuiranog unapređenja za poduzimanje aktivnosti u tom smjeru nalazi se u ciklusu
PLANIRAJ – UČINI – PROVJERI – DJELUJ. Zaključno, kvaliteta organizacije je temeljni
faktor koji određuje kvalitetu proizvoda i usluga, a upravljanje kvalitetom je proces koji
prepoznaje i upravlja aktivnostima potrebnim da se dostignu ciljevi kvalitete neke
organizacije. |
Abstract (english) | This paper is divided into several unities and the aim of the research of this paper is to explain
quality management, the impact of quality and which methods can be used for quality
management. Total quality management is a method for managing businesses that need to
meet the requirement of maximizing value, through maximizing customer satisfaction and at
the lowest cost. Maximizing customer satisfaction, with the lowest possible costs, is achieved
by continuously improving all processes within the company and delegating authority to
employees. The customer is the reason why the company exists and for which it survives or
does not survive in the market, and what is common to all definitions of quality is that the
customer is always at the center and the satisfaction of his needs. The main goal of quality
improvement is increased profitability. Higher quality reduces production costs due to lower
waste levels, less processing and reduced raw material costs. This reduces costs and expands
the profit margin. In addition, quality products will increase customer satisfaction. When
customers are satisfied, they tend to buy more products, which makes the company more
profitable. For these reasons, high quality can provide a competitive advantage. If quality is
not a proactive measure, employees will spend most of their time removing and processing
defective products. This slows down productivity and reduces product quality. In addition, it
directly affects costs. Certain tools can help with quality management. Quality management
tools are practical techniques or skills used to solve specific tasks and problems related to
quality management systems. The most common tools are: Pareto Principle, Scatter Plots,
Control Charts, Flow Chart, Ishikawa Diagram, Histogram, and Check List. Also, in order to
manage quality well, it is necessary to use a certain system and certain methods. These should
be systems that strive for continuous improvement. The Japanese understood this best, so they
made a couple of well-known world systems. One of the most famous is certainly Kaizen. The
term kaizen implies constant and continuous improvement of the process of supervision and
quality improvement, which includes all employees from the top management to production
workers. Also, a well-known quality management model is the Kanban system. The Kanban
system synchronizes the workflow using a card that contains information on what, when, how
much and how to produce and how to transport and store the product. The Kanban system
helps the organization to limit production to only what is required and to avoid producing
excessive quantities which represents a significant loss. The Just-In-Time system is based on
the Kanban system and the goal of this system is to achieve a balanced system with a regular and fast flow of products
through the supply chain. In addition, a very good tool, ie a method
that strives for continuous improvement, is the PDCA circle or better known in the literature
as the Demon circle or the Shewart cycle. The conceptual basis for continuous improvement
in undertaking activities in this direction can be found in the PLAN - DO - CHECK – ACT
cycle. In conclusion, the quality of an organization is a fundamental factor that determines the
quality of products and services, and quality management is a process that recognizes and
manages the activities needed to achieve the quality goals of an organization. |