Abstract | Velike promjene koje su se dogodile u cjelokupnoj paradigmi menadžmenta imaju velik utjecaj
na poslovnu praksu i poslovno okruženje. Principi koji su se nekada koristili u današnjem
okruženju nisu poželjni. Sve veći broj organizacija svoju pažnju preusmjerava na ljudske
resurse i zadovoljstvo zaposlenika, te njih smatra ključnim resursom za uspješno poslovanje
poduzeća i postizanje konkurentske prednosti. Smatra se kako su ljudi, a ne novac, zgrade ili
oprema primarni resursi na svjetskom tržištu. Osnovni zadatak menadžmenta je da otkriju,
privuku i zadrže najbolje ljude u svom poduzeću što dovodi do zaključka kako menadžment
ljudskih potencijala povećava intelektualni kapital poduzeća. Poseban naglasak u radu se stavlja
na kulturu koja ima velik utjecaj na oblikovanje poslovnog ponašanja. U radu se predstavljaju
različiti pristupi upravljanju, regrutiraju i obuci zaposlenika u podružnicama koje poduzeće
otvara u drugim zemljama. Kako bi se shvatilo cjelokupno poslovanje, potrebno je analizirati
interakciju između menadžmenta ljudskih potencijala (MLJP) i strategije poduzeća. Ljudski
resursi predstavljaju ključni element za provođenje strategije poduzeća dok je sama strategija
nositelj poslovanja. Kako bi se utvrdile odgovarajuće metode menadžmenta ljudskih potencijala
za svaku strategiju (status quo, koncentracija, ekspanzija, diverzifikacija, okomita integracija,
konsolidacija i obnavljanje te napuštanje djelatnosti), potrebno je analizirati pojedine funkcije
MLJP-a (planiranje, analiza posla, pribavljanje, selekcija, praćenje radne uspješnosti,
motivacija za rad, materijalno i nematerijalno nagrađivanje, obrazovanje i razvoje te upravljanje
karijerom). Analiza interakcije između funkcija menadžmenta ljudskih potencijala i strategije
poduzeća povećava mogućnost uspješnijeg provođenja strategije jer prikazuje koje metode je
potrebno koristiti kod određenih strategija. |
Abstract (english) | The significant changes that have taken place in the overall management paradigm have a
considerable impact on business practices and the business environment. The principles that
were once used in today's environment are not desirable. An increasing number of organizations
are turning their attention to human resources and employee satisfaction, which they consider
to be key resources for successful business operations and achieving competitive advantages.
People, not money, buildings, or equipment, are considered to be the primary resources in the
world market. The essential task of management is to discover, attract, and retain the best people
in their company, leading to the conclusion that human resource management increases the
intellectual capital of a company. Particular emphasis in the paper is placed on a culture that
has a significant influence on the shaping of business behavior. The paper presents different
approaches to managing, recruiting, and training employees in branches that the company opens
in other countries. As the whole business is understood, it is necessary to analyze the interaction
between human resource management (HRM) and company strategy. Human resources are a
key element for the first strategy of the company, while the strategy itself is the carrier of the
business. To determine the appropriate human resource management methods for each strategy
(status quo, concentration, expansion, diversification, vertical integration, consolidation and
renewal and abandonment of activities), it is necessary to analyze individual HRM functions
(planning, job analysis, procurement, selection) , performance monitoring, work motivation,
tangible and intangible rewards, education and career management). The analysis of the
interaction between the function of human resources management and state-owned enterprises
increases the possibility of a more successful implementation of strategies because it shows
which methods need to be used in specific strategies. |