Abstract | Ambalaža je poveznica između kupca i proizvoda, doprinosi dojmu kupca, može poslužiti kao
odlučujući faktor pri kupnji i impulzivno djelovati na potrošača. U prvom dijelu rada
objašnjavam o ambalaži kao dijelu marketing strategije u poljoprivrednoj proizvodnji
odnosno proizvodima, povijesnom razvoju, svojstvima ambalaže i funkcijama kao što su
zaštitna, prodajna, ekonomska, distribucijska i uporabna. Marketing strategija kao pojam
određenih faza prodaje te važan čimbenik koji privlači pažnju krajnjih potrošača. Također
ovdje navodim razine marketing strategije koje postoje kroz korporacijske nivoe, koji
odlučuje da li izvršiti akviziciju na naše poslovanje te odluko o investiranju u nova
poslovanja. a razini strateške jedinice odlučuje se koje i kakve proizvode ponuditi
pojedinom ciljanom tržištu, načinu kako postići i održati konkurentsku prednost. U ovom radu
navodim kako je ključ cjelokupnog poslovanja kupac, odnosno orijentiranost poslovnih
subjekata prema kupcu, kojem je u cilju zadovoljiti svoje potrebe. Veliku ulogu igra
marketing koji jasno postavlja ciljeve te nastoji ostvariti željene reakcije na novo nastale
proizvode lansirane na tržište. U nastavku rada objašnjavam kako ambalaža utječe na
proizvode. Navodim njezine funkcije; ekološke karakteristike materijala od kojih je izrađena,
oblike, utjecaj tržišta na ambalažu, te aktivnosti društva u rješavanju problema odbačene
ambalaže. Cilj ovog rada je prikazati ambalažu kao dio marketinga i vrlo važnog elementa u
prodaji, te kako ambalaža i njen izgled utječu na prodaju proizvoda. Istraživanje je provedeno
metodom internetskog anketnog upitnika na području Republike Hrvatske. |
Abstract (english) | Packaging is the link between the customer and the product, contributes to the customer's
impression, can serve as a deciding factor in the purchase and impulsively affect the
consumer. In the first part of the paper, I explain about packaging as part of a marketing
strategy in agricultural production, historical development, properties of packaging and
functions such as security, sales, economic, distribution and useful. Marketing strategy as a
concept of certain stages of sales and an important factor that attracts the attention of end
consumers. I also list here the marketing strategy levels that exist through the corporate levels,4
which decides whether to make an acquisition on our business, and whether to invest in new
businesses. At the strategic unit level, it is decided which and what products to offer to each
target market, how to achieve and maintain a competitive advantage. In this paper I state that
the key to the entire business is the customer, that is, the orientation of the business entities
towards the customer, in order to meet their needs. Marketing plays a big role, which clearly
sets goals and seeks to achieve the desired reactions to newly created products launched on
the market. In the following, I explain how packaging affects products. I state its functions;
ecological characteristics of the materials of which it is made, forms, influence of the market
on packaging, and activities of the company in discarded solving packaging. The aim of this
paper is to present packaging as part of marketing and a very important element in sales, and
how packaging and its appearance affect the sales of products. The survey was conducted by
the method of internet questionnaire in the Republic of Croatia. |