Abstract | Dobro postavljeni i jasno definirani ciljevi preduvjet su uspješnog napretka svake
organizacije. Stoga, od izrazitog je značenja potrebno na početku svakog projekta napraviti
dobar plan za budućnost organizacije. U tome, od velike važnosti ima S.M.A.R.T. metoda
koja na najjednostavniji način pokazuje sve ono što je dobro i što je loše za daljnji napredak
organizacije. Kako bi organizacija bila uspješna potrebno je definirati dugoročne,
kratkoročne, financijske, strategijske i druge ciljeve. Ciljeve organizacije postavlja
menadžment kako bi objasnio očekivane ishode te usmjerio svoje zaposlenike. Kako bi
organizacija ostvarila željene rezultate, ona mora jasno komunicirati svrhu i ciljeve. Jedna od
najvažnijih stvari dobra je komunikacija između svih razina organizacije te jasno definirani
zadaci svakog zaposlenika. Menadžer je taj koji treba držati sve „konce u rukama“ te
prilagođavati i mijenjati ciljeve uz smjer kojim organizacija ide. Kako bi organizacija bila
uspješna u obavljanju dnevnih zadataka, ona mora imati jasno određenu viziju i misiju te
ciljeve. Bez vizije i misije organizacija neće imati svijetlu budućnost te može samo propasti.
Organizacija mora podijeliti viziju i misiju sa svojim zaposlenicima jer ako zaposlenici ne
znaju što, kako i zašto raditi, neće svoj rad moći uskladiti s ciljevima organizacije. Zbog toga
neće biti ni kvalitetnog doprinosa. |
Abstract (english) | Well-set and clearly defined goals are a prerequisite for the successful progress of any
organization.
Therefore, it is of utmost importance to, at the beginning of every project, create a good plan
for the future of the organization. In this, the SMART method is of great importance as it is
shows, in the simplest way, what benefits or impedes the further progress of the organization.
In order for an organization to be successful, it is necessary to define long-term, short-term,
financial, strategic and other goals. The goals of the organization are set by management, in
order to explain the expected outcomes and guide its employees. In order for an organization
to achieve the desired results, it must clearly communicate the purpose and goals. One of the
most important factors in achieving those desired goals is good communication between all
levels of the organization, as well as a clear definition of each employee’s tasks. The manager
is the one who needs to hold all the "strings in his hands" so as to adjust and change the goals
to match the organization trajectory. In order for an organization to succeed in completing its
daily tasks, it must have a clearly defined vision, mission and goals. Without a vision and
mission, an organization will not have a bright future and can only fail. The vision and
mission of the organization must be shared with its employees, because if the employees do
not know why, how and what to do, they will not be able to align their work with the
organization goals. This will result in the lack of quality contribution. |