Abstract | Društvenim i gospodarskim razvojem mijenjaju se i potrebe stanovništva na globalnoj razini.
Porastom životnog standarda raste i broj potrošača veće platežne moći čije zahtjeve više ne
zadovoljava konzistentna razina kvalitete, već izvanstandardna kvaliteta usluge a što se
neminovno odražava na diferencijaciju turističke ponude. Posjetitelji, odnosno gosti visoke
platežne moći spremni su na izabranoj destinaciji platiti luksuz i povrh svega personaliziranu
uslugu visoke kvalitete koja će im omogućiti stvaranje nezaboravnog turističkog doživljaja
i/ili autentično iskustvo, a što će posljedično implicirati lojalnosti i pozitivno se odraziti na
zadovoljstvo njihovim ponovnim posjetom izabranoj turističkoj destinaciji.
Ovakav trend sve češće je izražen kod davatelja usluga smještaja u hotelima i apartmanima.
Posebnu pozornost pridaje se opremanju smještajnih jedinica stilskim, modernim,
dizajnerskom namještajem i opremom, razvoju i unapređenju dodatnih sadržaja, izgradnjom
bazena s morskom vodom, saunama, wellness i spa sadržaju, ali i ponudi bogatoj autohtonim
specijalitetima. Za ovu vrstu pružanja usluga vrlo je važno prilikom unaprjeđenja turističke
ponude, planiranje marketinških ideja, budući da marketing strategija čini početni korak na
osnovu kojeg se definira postojeće stanje, osnovne postavke marketing plana ali i smjernice
razvoja kao i daljnje marketinške aktivnosti.
U tom smislu, kroz rad intencija je upoznati se razinom razvoja luksuznog turizma u
Republici Hrvatskoj, turističkom ponudom i kvalitetom turističke usluge, te istražiti može li
izostanak promocijskih aktivnosti negativno odraziti na smanjenje obujma turističke potražnje
i odabir Republike Hrvatske kao turističke destinacije. |
Abstract (english) | Social and economic development is also changing the needs of the population at the global
level. As the standard of living rises, so does the number of consumers with higher purchasing
power, whose requirements are no longer met by a consistent level of quality, but by nonstandard
quality of service, which inevitably reflects on the differentiation of the tourist offer.
Visitors, ie guests of high paying power are ready to pay for the luxury and, above all,
personalized high quality service at the chosen destination, which will enable them to create
an unforgettable tourist experience and / or authentic experience, which will consequently
imply loyalty and positive satisfaction with their return visit. selected tourist destination.
This trend is increasingly expressed in accommodation providers in hotels and apartments.
Special attention is paid to equipping accommodation units with stylish, modern, designer
furniture and equipment, development and improvement of additional facilities, construction
of swimming pools with sea water, saunas, wellness and spa facilities, but also an offer rich in
indigenous specialties. For this type of service provision, it is very important when improving
the tourist offer, planning marketing ideas, since marketing strategy is the initial step on the
basis of which the current situation is defined, the basic settings of the marketing plan and
development guidelines and further marketing activities.
In that sense, the intention is to get acquainted with the level of development of luxury
tourism in the Republic of Croatia, tourist offer and quality of tourist service, and to
investigate whether the lack of promotional activities can negatively affect the reduction of
tourist demand and selection of the Republic of Croatia as a tourist destination. |