Abstract | Informacijski sustavi igraju važnu ulogu u informacijskom dobu, a još krajem 20. stoljeća,
menadžeri nisu imali široko znanje o prikupljanju, obradi i distribuiranju informacija, dok je za
to vrijeme napredna tehnologija bila zastupljena u tek pojedinim organizacijama. Proces
upravljanja smatrao se komunikacijom licem u lice, s minimalnom upotrebom automatizacije
u generiranju i korištenju informacija. Međutim, uzevši u obzir da se u današnjem svijetu
zahtjevi i preferencije kupaca ubrzano mijenjaju i razvijaju, poslovni uspjeh usko je povezan s
kvalitetom informacijskog sustava, odnosno ispravne uporabe informacija iz okruženja. Pri
tome, danas je općeprihvaćeno da je znanje o informacijskim sustavima bitno za svakog dionika
u organizaciji, posebno za menadžere, a navedeno se ogleda u činjenici da sve suvremene
organizacije koriste informacijske sustave za opstanak i napredak. Također, s ubrzanjem
poslovnih procesa, značaj informacijskih sustava drastično se povećao pa je većina organizacija
bila primorana implementirati spomenute sustave u svoje poslovanje. Tako informacijski sustav
svoju najveću važnost ima u uvođenju novih proizvoda i usluga pa organizacija koja želi
poboljšati i osigurati budućnost mora uspostaviti širu perspektivu uz korištenje dobro
osmišljenog i koordiniranog informacijskog sustava. Takav sustav olakšava analizu neovisnih
procesa, poput informacija, za proizvodnju proizvoda ili usluga i organiziranih radnih
aktivnosti. Sukladno tome, smatra se da informacijski sustavi mogu pomoći organizacijama da
prošire svoj doseg na udaljene lokacije, ponude nove proizvode i usluge te preoblikuju poslove
i tijekove rada, a navedeno svoju važnost posebno nalazi u nizu djelatnosti, posebice bankarstvu
ili hotelijerstvu. |
Abstract (english) | Information systems play an important role in the information age, and as early as the end of
the 20th century, managers did not have extensive knowledge of collecting, processing and
distributing information, while at that time advanced technology was present in only a few
organizations. The management process was considered face-to-face communication, with
minimal use of automation in the generation and use of information. However, given that in
today's world, customer requirements and preferences are rapidly changing and evolving,
business success is closely linked to the quality of the information system, and the correct use
of information from the environment. In doing so, it is now generally accepted that knowledge
of information systems is important for every stakeholder in the organization, especially for
managers, and this is reflected in the fact that all modern organizations use information systems
for survival and progress. Also, with the acceleration of business processes, the importance of
information systems has increased dramatically, so most organizations have been forced to
implement these systems in their business. Thus, the information system has its greatest
importance in the introduction of new products and services, so an organization that wants to
improve and secure the future must establish a broader perspective using a well-designed and
coordinated information system. Such a system facilitates the analysis of independent
processes, such as information, for the production of valuable products or services and
organized work activities. Accordingly, it is considered that information systems can help
organizations expand their reach to remote locations, offer new products and services and
reshape jobs and workflows, and this finds its importance in a number of activities, especially
banking or hospitality. |