Abstract | U današnjici, mnogi ljudi, organizacije i udruge se bave određenim aktivnostima koje se pronalaze
u pojmu marketinga. Marketing je djelatnost koja spaja ponudu i potražnju, odnosno doprinosi
potrošačima u spektrima upoznavanja proizvoda ili usluge; ona omogućava komunikaciju između
proizvođača i potrošača. Dobar marketing je ključ uspjeha, ali i mišljenja ljudi koja se konstantno
mijenjaju o tome kako dobar marketing zapravo izgleda. Potrebno je pažljivo planirati te
upotrijebiti najispravnija sredstva u ostvarenju zamišljenog cilja kako bi krajnji rezultat pokazao
uspjeh svih provedenih aktivnosti. Marketing se pronalazi u raznim granama i industrijama,
najčešće uz brendirane proizvode koji plaćaju marketinške aktivnosti i podižu svijest potrošača o
svom imidžu. Također, kada se govori o marketingu, usko je povezan i turizam koji uvelike zavisi
od marketinških aktivnosti i promoviranja destinacija, aktivnosti i događaja. Razvojem marketinga
se razvija i turizam te turističke destinacija postaju prepoznatljive u svijetu. U Republici Hrvatskoj
najpoznatija turistička destinacija je obala Jadranskog mora koja privlači turiste iz raznih zemalja
diljem svijeta da provedu ljeto na hrvatskim ljetovalištima i time se ostvaruje veliki prihod koji
doprinosi i državnom proračunu. Na istoku Hrvatske, u Osječko-baranjskoj županiji, postoje razne
atrakcije i turističke ponude koje se, uz pomoć marketinga, posjetiteljima čine privlačne.
Zahvaljujući svojoj kulturnoj baštini, tradiciji i prirodnoj osnovici, Slavonija bilježi visok uspjeh
u turističkim dolascima i noćenjima. Ljudski i prirodni potencijal su dvije ključne sastavnice
uspjeha u turističkom, ali i u gospodarskom pogledu – te su upravo one okosnica početka
turističkih aktivnosti u Osječko-baranjskoj županiji Republike Hrvatske. |
Abstract (english) | Nowadays, many people, organizations and associations are engaged in certain activities that are
found in the concept of marketing. Marketing is an activity that combines supply and demand, ie
contributes to consumers in the spectrum of getting to know a product or service; it enables
communication between producers and consumers. Good marketing is the key to success, but also
the opinions of people who are constantly changing about how good marketing actually looks. It
is necessary to carefully plan and use the most appropriate means to achieve the intended goal so
that the end result shows the success of all activities. Marketing is found in various branches and
industries, most often with branded products that pay for marketing activities and raise consumer
awareness of their image. Also, when it comes to marketing, tourism is closely related, which
largely depends on marketing activities and the promotion of destinations, activities and events.
With the development of marketing, tourism is developing and tourist destinations are becoming
recognizable in the world. In the Republic of Croatia, the most famous tourist destination is the
Adriatic coast, which attracts tourists from various countries around the world to spend the summer
in Croatian resorts and thus generates a large income that contributes to the state budget. In the
east of Croatia, in Osječko-baranjska County, there are various attractions and tourist offers that,
with the help of marketing, seem attractive to visitors. Thanks to its cultural heritage, tradition and
natural basis, Slavonia is a great success in tourist arrivals and overnight stays. Human and natural
potential are two key components of success in tourism, but also in economic terms - and they are
the backbone of the beginning of tourism activities in Osijek-Baranja County of the Republic of
Croatia. |