Abstract | Tržište današnjice karakterizira izobilje ponuđača između kojih se odvija dinamično tržišno
natjecanje. S druge strane, nikad prije nije bilo lakše marketinške aktivnosti poduzeća plasirati
točno odabranim potrošačima uz manju novčanu naknadu. S obzirom na veliki broj ponuđača
i lakoću plasiranja marketinških poruka potrošačima, potrošači su na stalnom „udaru“
promotivnog i drugog sadržaja proizvođača i prodavača, te je zbog toga postotak ignoriranja
istog sadržaja velik. Iz tog razloga se pojavljuje iznimna važnost kreiranja ciljanog,
kvalitetnog i korisnog marketing sadržaja, kako na svim marketinškim kanalima, tako i na
nezaobilaznoj i jednoj od najpopularnijih društvenih mreža- Instagramu. Uz prisutnost
poduzeća na društvenoj mreži Instagram nastoji se izgraditi povjerenje potrošača, povezati se
s njima, ostvariti direktan kontakt, prikazati proizvode iz ponude, izgraditi svijest o poduzeću
ili neki drugi cilj koji si poduzeće postavi. U radu se naglašava važnost i uloga društvene
mreže Instagram u izgradnji online prisutnosti brendova, važnost kreiranja prilagođenog i
kvalitetnog marketinškog sadržaja, opcije za kreiranje snažnog Instagram profila, ključni
koraci u kreiranju strategije te korisni alati za upravljanje Instagram profilom poduzeća.
Marketinški sadržaj za društvenu mrežu Instagram bi se mogao kreirati i bez obraćanja pažnje
na sve navedene stavke, no takav sadržaj nije dugoročno održiv i isplativ. Ne komunicira srž
poslovnog subjekta publici i podložan je promjenama, te zbog toga ne uspijeva pozicionirati
poslovni subjekt u glavi potrošača. S toga će se u radu analizirati sve prednosti kreiranja
kvalitetnog sadržaja i mogućnosti koje se nude poslovnim subjektima, te u konačnici
istraživanje uspješnih Instagram profila koji su prethodno prepoznali važnost ove društvene
mreže. |
Abstract (english) | Today`s market is characterized by an abundance of providers, between whom there is
dynamic market competition. On the other hand, it has never been easier to market the
company`s marketing activities to precisely selected consumers with lower monetary
compensation. Given a large number of providers and the ease of marketing messages to
consumers, consumers are constantly “hit” by promotional and other content from
manufacturers and sellers, and because of this, the percentage of ignoring the same content is
high. For this reason, it is extremely important to create targeted, high-quality, and useful
marketing content, both on all marketing channels and on the inevitable and one of the most
popular social networks - Instagram. With the company`s presence on the Instagram social
network, the company tries to build consumer trust, connect with them, establish direct
contact, display products from the offer, build awareness of the company or some other goal
that the company set. The paper emphasizes the importance and role of the Instagram in
building the online presence of brands, the importance of creating customized and
high-quality marketing content, options for creating a strong Instagram profile, key steps in
creating a strategy and usefull tools for managing a company`s Instagram profile. Marketing
content could be created without paying attention to all the listed items, but such content is
not sustainable and profitable in the long term. The core of the business entity does not
communicate with the public and is subject to change, and therefore fails to position the
business entity in the mind of consumer. With this, the paper will analyze all the advantages
of creating quality content and the opportunities offered to business entities, and ultimately
the research of successful Instagram profiles that previously recognized the importance of this
social network. |