Abstract | Viralni marketing je prisutan od internetskih početaka, ali ga mi nismo odmah prepoznali kao takvog, nego smo ga naknadno otkrili i dali mu ime. Kako naše znanje i vještine napreduju, tako i mi sve više koristimo tehnike koje nas vode ka uspješnom poslovanju. Svi smo čuli za viralni marketing, no mnogi još nisu upoznati s time što on zapravo je i što znači za naše poslovanje. Viralni marketing bi se mogao prevesti kao "Internetska usmena predaja", sam naziv obećava masovnu promociju koja se brzo širi. Ova vrsta marketinga stvorena je za širenje pozitivnih informacija o našim proizvodima i uslugama na mjestima gdje se okuplja najviše korisnika.
Ono što je bitno to je, da je iznimno učinkovit za masovnu distribuciju proizvoda i usluga, a također podrazumijeva dobrovoljno prenošenje naših promidžbenih poruka od strane samih korisnika. Ipak, poruka mora ostaviti vrlo pozitivan efekt, kako bi netko želio našu reklamu dobrovoljno proslijediti nekom drugom. Viralne kampanje izazivaju emocije i šire se poput požara.
Svi ih žele vidjeti, a kada to urade i stvore neko mišljenje o njima, žele ga s nekim podijeliti. Ova vrsta marketinga u svijetu zaživjela je sredinom devedesetih, u Hrvatskoj se javlja u isto vrijeme, iako prvi pravi primjer takvog uspješnog marketinga kod nas vidimo tek 2009. kada je jedna teleoperaterska mreža lansirala kampanju "Sve više, je previše", koja je bila vrlo uspješna što potvrđuje činjenica da se i danas svi sjećaju Ante, kojemu njegov njemački automobil pravi probleme, zamijenivši ga za ženu Darinku.
Uz sve moguće rizike, na viralni marketing treba gledati kao sjajan alat u rukama onih koji imaju dobar proizvod ili uslugu koji žele podjeliti s drugima. Da bi oglas ostvario dobar efekt kod publike ključna je dobra priča sačinjena od dobrih sastojaka kao što su: kreativnost, inovativnost i kvaliteta onoga što nudimo. |