Abstract | Komunikacija ima ključnu ulogu u različitim sferama društvenog života, zanimanjima i
djelatnostima. Sposobnost komuniciranja ima veliki utjecaj na stvaranje pozitivnih ili
negativnih dojmova o pojedincima i organizacijama te je temelj uspješnih privatnih i
poslovnih odnosa među ljudima. Komunikacija je temelj svakog zdravog odnosa, bilo da se
radi o obitelji, prijateljima, kolegama ili poslovnim partnerima. Mnogi sukobi nastaju zbog
nesporazuma, što često proizlazi iz neadekvatnih komunikacijskih vještina. Učinkovito
izražavanje i prenošenje svojih misli, ideja i stavova ključno je za postizanje željenih rezultata
i osiguranje da nas drugi razumiju. Da bi se postigla učinkovita komunikacija, važno je razviti
verbalne vještine, što uključuje sposobnost izražavanja misli i ideja putem govora i pisanja, te
razumijevanje jezika. U verbalnoj komunikaciji, riječi su simbolički izraz misli s objektivnim
i subjektivnim značenjem, dok neverbalna komunikacija obuhvaća sve aspekte komunikacije
koji nisu povezani s verbalnim govorom. Komunikacija unutar organizacija predstavlja
složeni sustav prijenosa informacija, naredbi, želja i naznaka. Kroz komuniciranje ljudi vrše
čin pregovaranja. Pregovaranje je važan aspekt komunikacije koji se javlja u različitim
sferama života. Njegova važnost dolazi do izražaja u životu, društvenom i ekonomskom
sustavu. Uz to, nije dovoljno samo komunicirati; pregovaračke vještine su jednako bitne. One
igraju važnu ulogu ne samo u poslovnom okruženju, već i u svakodnevnim situacijama, bilo
da je riječ o rješavanju konflikata kod kuće ili na radnom mjestu. Usavršavanjem ovih vještina
može se izgraditi povjerenje, postići bolje ishode i pronaći rješenja koja su korisna za sve
strane. |
Abstract (english) | Communication plays a key role in various spheres of social life, professions and activities.
The ability to communicate has a great influence on the creation of positive or negative
impressions about individuals and organizations and is the basis of successful private and
business relationships between people. Communication is the basis of every healthy
relationship, whether it is with family, friends, colleagues or business partners. Many conflicts
arise from misunderstandings, which often result from inadequate communication skills.
Effectively expressing and communicating your thoughts, ideas and attitudes is key to
achieving the desired results and ensuring that others understand you. In order to achieve
effective communication, it is important to develop verbal skills, which include the ability to
express thoughts and ideas through speech and writing, and to understand language. In verbal
communication, words are a symbolic expression of thoughts with objective and subjective
meaning, while non-verbal communication includes all aspects of communication that are not
related to verbal speech. Communication within organizations represents a complex system of
transmission of information, orders, wishes and indications. Through communication, people
perform the act of negotiation. Negotiation is an important aspect of communication that
occurs in different spheres of life. Its importance comes to the fore in life, social and
economic system. Additionally, it is not enough to just communicate; negotiation skills are
equally important. They play an important role not only in the business environment, but also
in everyday situations, whether it is about resolving conflicts at home or at the workplace. By
honing these skills, one can build trust, achieve better outcomes, and find win-win solutions. |