Abstract | Istraživanje tržišta pruža uvid u brojne informacije o potrošačima, potencijalnim kupcima,
proizvodima, cijeni, proizvodnji, konkurenciji i tržištu. Istraživanje tržišta je nužan alat za
lansiranje novog proizvoda ili usluga, te za rast ili ekspanziju postojećeg proizvodnog
asortimana i prije svega donošenje poslovnih odluka. Istraživanje tržišta predstavlja složen
pojam, čime je rad posebice orijentiran na izvore sekundarnih podataka.
Koristeći metodu deskripcije, komparacije, kompilacije, internet te stručnu literaturu, definiran
je pojam istraživanja tržišta, njegova svrha i cilj, te proces koji se sastoji od nekoliko faza
potrebnih za uspješno provođenje samog istraživanja.
Cilj ovog rada je upoznati čitatelja s različitim izvorima sekundarnih podataka, te prednostima
i nedostacima korištenja sekundarnih podataka u istraživanju tržišta. Primjenjuje se analiza i
usporedba primjera službenih, poluslužbenih i neslužbenih izvora podataka, po čemu se
razlikuju, za koju vrstu istraživanja se koriste, te stupanj autentičnosti, ispravnosti, relevantnosti
i pravovremenost pri prikupljanju.
Korištenjem izvora sekundarnih podataka može se stvoriti ideja, misao i/ili podloga za daljnje
istraživanje. Kad se iscrpe svi izvori sekundarnih podataka, nužno je usredotočiti se na daljnje
prikupljanje podataka iz primarnih izvora, kako bi se dodatno unaprijedili rezultati istraživanja
te donijela odluka o daljnjem postupanju.
Ispravnim korištenjem bilo koje vrste podataka ili izvora grade se temelji za pravilno donošenje
poslovnih odluka. Valja imati na umu da bez obzira na koju vrstu izvora se trgovačko društvo
odluči, važan je cilj istraživanja i ostvarivanje dobiti. |
Abstract (english) | Market research provides insights into various pieces of information about consumers, potential
customers, products, price, production, competition and the market. Market research is a
necessary tool used before launching new products or services, as well as for the growth or
expansion of an existing product range, and, above all, for making business decisions. Market
research is a rather complex concept; therefore, this final paper is more oriented towards
secondary data sources.
Using the descriptive, comparative, compilation, internet and expert literature methods, the
term market research, its purpose and objectives, and the process that consists of several phases
necessary for the successful conduction of research have been defined.
The aim of this paper is to acquaint the reader with various sources of secondary data, as well
as the advantages and disadvantages of using secondary data in market research. An analysis
and comparison of examples of official, semi-official and unofficial data sources are applied,
highlighting their differences, the type of research they are used for, and the degree of
authenticity, correctness, relevance and timeliness when collected.
With the help of secondary data sources, ideas, thoughts, and/or foundations for further research
can be created. When all secondary data sources are exhausted, it is necessary to focus on
further data collection from primary sources to further enhance research results and make
decisions on the next steps.
Proper use of any type of data or source builds the foundation for making proper business
decisions. It is important to keep in mind that regardless of the type of source a business
chooses, the goal of research and profit generation remains paramount. |