Abstract | Psihološki testovi današnjice osmišljeni su tako da opisuju i mjere ljudsko ponašanje prema
određenim interpretacijama i dimenzijama. Važni su za izbor zaposlenika jer pružaju detaljne
informacije o kandidatima, njihovim sposobnostima i vještinama koje nisu izražene tijekom
intervjua. U ovom su radu prikazane vrste testova, njihova namjena, izgled, način rješavanja te
mogući rezultati testova.
Organizacije koriste psihološke testove kako bi procijenile sposobnosti pojedinaca i brzinu
učenja radnih zadataka za pojedino radno mjesto. Svrha psiholoških testova jest donijeti
kvalitetnu, ispravnu i najpovoljniju odluku, uz posjedovanje većeg broja informacija, pri izboru
kandidata.
Psihološki testovi omogućuju poduzeću lak uvid u kompetenciju kandidata, smanjuju rizik
zapošljavanja kandidata koji bi potencijalno mogli stvarati probleme unutar organizacije.
Također, psihološki se testovi koriste da bi se pratio napredak postojećih zaposlenika, što
dovodi do povećavanja produktivnosti, motiviranosti i pruža uvid u njihovu kompetenciju.
Pri obrađivanja teme završnoga rada „Psihološki testovi u selekciji zaposlenika“ korištene su
se sekundarne metode istraživanja kao što su knjige, stručna literatura i internetski izvori.
Upotrijebljeni su, također, sekundarni podaci, odnosno podaci koje je netko već istražio te
objavio u navedenim oblicima. Korištene su, također, slijedeće metode: metoda analize, metoda
klasifikacije, induktivna metoda, komparativna metoda i metoda kompilacije.
Hipotezu rada, da psihološki testovi omogućuju efektivniju i kvalitetniju selekciju zaposlenika,
potvrđuju sve priložene informacije, spoznaje i istraživanja. |
Abstract (english) | Today's psychological tests are designed to describe and measure human behaviors according
to specific interpretations and dimensions. It is essential for selecting candidates because it
provides detailed information about them, their abilities, and skills not expressed during the
interview. This paper will present the types of tests, their purpose, appearance, way of solving
them, and the possible test results.
Organizations use psychological tests to assess individuals' abilities and speed of learning job
tasks for a particular job. The purpose of psychological tests is to make a high-quality, correct,
and favorable decision, with the possession of a large amount of information, when selecting a
candidate.
Psychological tests allow the company an easily see the competence of candidates, reduce the
risk of hiring candidates who could potentially cause problems within the organization. Also,
psychological tests are used to monitor the progress of existing employees, which leads to
increased productivity, motivation, and insight into their competence.
Secondary research methods such as books, professional literature, and internet sources were
used when working on the topic of the final paper "Psychological tests in the selection of
employees". Secondary data were also used, i.e. data that someone has already researched and
published in the specified forms. The following methods were also used: analysis method,
classification method, inductive method, comparative method, and compilation method.
The hypothesis of the work, that psychological tests enable a more effective and better selection
of employees, is confirmed by all the attached information, knowledge, and research. |