Abstract | Tradicionalno upravljanje projektima zahtijeva precizno planiranje projekta, strogu kontrolu i
predvidljivost rezultirajući obilnom dokumentacijom i procedurama u svrhu smanjenja
troškova projekta, osiguranja točnosti i pravovremenosti projekta. Međutim, ovi planovi
rijetko budu točni te ne uzimaju u obzir nepredvidljivost i ljudsku prirodu što vodi do
kašnjenja projekta, prekoračenje budžeta i nezadovoljstva klijenata. Scrum, kao jedan od
agilnih pristupa, suprotstavlja se tradicionalnom pristupu upravljanja projektom te dovodi u
pitanje važnost detaljnog planiranja. Pruža okvir za proces učenja, omogućujući timovima
razumijevanje i procjenu produkta i načina njegova stvaranja, temeljeći se na ideji
kontinuiranog unapređenja. Timovi redovito provjeravaju je li projekt na pravom putu i
zadovoljava li potrebe korisnika, tražeći načine za unapređenje procesa i njihovu
implementaciju. Ova filozofija naglašava da nije dovoljno postići određenu razinu
produktivnosti i ostati statičan; timovi trebaju kontinuirano procjenjivati i unaprjeđivati
procese. U kontekstu Scruma, to se manifestira kroz Sprint retrospektivu, sastanak koji se
održava na kraju svakog Sprinta. Retrospektiva pomaže organizacijama stalno napredovati i
razvijati se, identificirajući što je tim dobro obavio, što može poboljšati i kako implementirati
te promjene u sljedećoj iteraciji. Iako ideja Scruma zvuči jednostavno, njezino izvođenje
zahtijeva razmišljanje, introspekciju i disciplinu. Svrha ovog rada je istražiti Scrum kao
agilan okvir i približiti njegove aktivnosti i artefakte kroz primjer izrade personalizirane web
trgovine "ShopPrime". Praktični dio rada obuhvaća projektni plan utemeljen na Scrum
agilnom okviru, s definiranim opsegom, budžetom, vremenskim okvirom, zadacima, rizicima
te vizualizacijom kroz gantogram i Kanban ploču, što sve skupa pomaže u boljem
razumijevanju kako Scrum funkcionira u praksi. |
Abstract (english) | Traditional project management requires precise project planning, strict control, and
predictability, resulting in extensive documentation and procedures to reduce costs, ensure
accuracy, and meet deadlines. However, these plans are often inaccurate and fail to account
for unpredictability and human factors, leading to project delays, budget overruns, and client
dissatisfaction. Scrum, as one of the agile approaches, challenges the traditional project
management model and questions the importance of detailed planning. It provides a
framework for continuous learning, allowing teams to understand and evaluate the product
and the process of its creation, based on the idea of continuous improvement. Teams
regularly check whether the project is on the right track and meeting user needs, seeking
ways to enhance processes and implement them. This philosophy emphasizes that reaching a
certain level of productivity and remaining static is insufficient; teams need to continuously
assess and improve their processes. In the context of Scrum, this is manifested through the
Sprint Retrospective, a meeting held at the end of each Sprint. The retrospective helps
organizations continuously progress and evolve by identifying what the team did well, what
can be improved, and how to implement these changes in the next iteration. Although the
concept of Scrum may sound simple, its execution requires thought, introspection, and
discipline. The purpose of this paper is to explore Scrum as an agile framework and to
illustrate its activities and artifacts through the example of creating a personalized online
store, "ShopPrime." The practical part of the paper includes a project plan based on the
Scrum framework, with defined scope, budget, timeline, tasks, risks, and visualization
through a Gantt chart and Kanban board, all of which help in better understanding how
Scrum functions in practice. |