Abstract | Aktivnost dizajniranja i razvijanja tematske aktivnosti, prigode, prikaza ili događaja (kao što su sportski događaji, glazbeni festivali, sajmovi ili koncerti) s ciljem promocije proizvoda ili organizacije zovemo „event marketing“.
Event marketing je jedno od najbrže rastućih polja u marketingu i oglašavanju danas. Event marketing je svugdje oko nas u današnjoj kulturi življenja. Mnogi ne prepoznaju bitnost event marketing programa koje vide. Bez obzira gdje se nalazili ili što gledali na televiziji ili internetu, event marketing program se nalazi svugdje oko nas a glavna poruka kampanje se prenosi na svim korištenim masovnim medijima. Event marketing cilja specifične individue ili grupe ljudi.
Marketing je važan jer pomaže u privlačenju publike, bez koje bi svako događanje propalo! Publika donosi odluke o trošku i trudu uloženom u dolazak, te ih uspoređuje s koristima prisustva na događanju. Razumijevanje procesa kojim publika donosi odluke nužno je za svakoga tko se bavi planiranjem i promidžbom događanja.
Event marketing je specifičan zato što je najčešće riječ o promociji nematerijalnih proizvoda odnosno događanja gdje se posebna pozornost stavlja na uslugu koja se pruža korisniku. Prva značajka marketinga usluga, koja od njega čini izazov, njegova je neopipljivost. Sljedeća značajka marketinga usluga je postojanje višeg stupnja varijabilnosti pružene usluge, kao i reakcije na pruženu uslugu. Uslugu i onoga tko je pruža karakterizira i njihova neodvojivost. Drugim riječima, kao organizator događanja ovisite o svojem osoblju, izvođačima i sportašima i njihovoj sposobnosti da zadovolje potrebe publike. Imate puno manju kontrolu nad kvalitetom, nego što je to slučaj kod opipljivih dobara.
Koraci koje trebamo pratiti pri organizaciji event marketinga.
1. Kreirajte događaj bez događaja – da bismo predstavili proizvod u direktnoj interakciji s potencijalnim potrošačem, informirali ga te ostvarili napredniji način promocije.
2. Uključiti GPS i praćenje događaja uživo – uključivanje svih sudionika u sami događaj. Ne morate se nalaziti na lokaciji da bi pratili događaj, nego imate i druge načine praćenja. Događaj treba biti poseban kako bi sam po sebi privukao lokalnu zajednicu i novinare, odnosno medije.
3. Dodati drugu dimenziju – kako su ljudi već naviknuti na nove tehnologije poput 3-D-a, projektora, potrebno je proširiti dimenzije promocije i oglašavanja kako bi se privukla pozornost. Kao na primjer H&M i Samsung su napravili odličnu projekciju na zgradama. Što nije bio tradicionalan način oglašavanja ali je bilo iskustvo koje je privuklo pozornost čak i online zato što je zanimljivo za vidjeti.
4. Koristiti društvene mreže kao kanal za ekskluzivnost – zbog sveprisutnosti društvenih mreža bitno je koristiti ih za promoviranje događaja kreativnim kampanjama te ih ohrabrivati da postanu fan službene stranice događaja omogućavajući korisnicima različite ekskluzivne mogućnosti samo za njih.
5. Zaposlite vanjske stručnjake, po mogućnosti više njih – potrebno je angažirati stručnjake ovisno o temi i potrebama samog događaja.
6. Ne bojati se potrošača i biti svjesni njihove iskrenosti – povratne informacije potrošača mogu biti i negativne, no ne trebamo se obeshrabriti nego ih prihvatiti kao konstruktivnu kritiku i priliku za promjenu i usavršavanje naših usluga i samog događaja.
7. Koristiti što više tehnologije – napraviti što nije napravljeno do sada, ne bojati se uključiti što više nove tehnologije. Treba iskoristiti sve moguće izvore oglašavanja i promocije kroz razne medije i na kreativne načine. |