Abstract | Značaj poduzetništva proizlazi iz specifičnih funkcija poduzetnika koji je sposoban na
drukčiji način iskoristiti raspoložive resurse kako bi stvorio novi proizvod ili uslugu.
Poduzetnik sagledava mogućnosti tamo gdje ih drugi poslovni ljudi ne vide ili ih te
mogućnosti ne zanimaju.
Općenito se smatra da bi poduzetnik trebao posjedovati nekoliko temeljnih poduzetničkih
osobina: kreativnost i inovativnost, sklonost preuzimanju rizika, samouvjerenost,
radoholičnost, svrhovitost, odgovornost, samostalnost.
U cilju povećanja konkurentnosti hrvatskog gospodarstva te stvaranje stimulativnog okruženja
za razvoj poduzetništva, kontinuirano se provode aktivnosti vezane za unapređenje
zakonodavnog okvira. Neki od ključnih zakona kojima je regulirano funkcioniranje malog i
srednjeg poduzetništvu su Zakon o poticanju malog gospodarstva, Zakon o unapređenju
poduzetničke infrastrukture, Zakon o obrtu, Zakon o poticanju ulaganja.
Osnovni uvjeti razvoja poduzetništva u pojedinoj nacionalnoj ekonomiji su tržište, platežno
sposobna potražnja, konkurencija, autonomija gospodarskih subjekata, političko, pravno,
socioekonomsko i kulturno okruženje, poduzetnička klima u državi, poticanje razvoja
poduzetništva. Lokalna, državna, te regionalna politika uvelike utječu na način obavljanja
poslovanja, te uvjete u kojima se poduzetnici nalaze.
Pojam marketinga često je puta poistovjećen isključivo s pojmovima kao što su prodaja i
oglašavanje. Iako je točno da marketing uključuje i prodaju i oglašavanje, potrebno je
istaknuti da marketing znači i obuhvaća puno više ključnih aktivnosti.
Pod promocijom podrazumijevamo upravljanje integriranim programom komunikacijskih
aktivnosti i materijalom osmišljenim za predstavljanje tvrtke i tvrtkinih aktivnosti ciljnom
segmentu klijenata i javnosti u svrhu ostvarenja i održavanja odnosa.
Radi afirmiranja novih poduzetničkih ideja, te poticanja poduzetnika početnika na području
Osječko-baranjske županije ustrojava se sustav nagrađivanja poduzetničkih ideja. Projekt"Najbolja poduzetnička ideja" ima za
cilj poticanje "start-up" poduzetnika, ali i onih osoba
koje tek razmišljaju o ulasku u svijet poduzetništva, na stvaranje novih proizvoda odnosno
usluga koji se mogu ponuditi tržištu. Vrijednost ovog projekta izrađena je i stvaranjem
pozitivnog poduzetničkog ozračja i edukacijom, koja će motivirati i osposobiti poduzetnike da
i mimo natječaja počnu planirati i osnuju vlastiti poslovni subjekt. |