Title Podizanje kvalitete javnih službi kroz cjeloživotno učenje
Title (english) Improvement of quality of public service throughout lifelong learning
Author Josip Župarić
Mentor Dražen Barković (mentor)
Committee member Martina Briš Alić (predsjednik povjerenstva)
Committee member Zdravko Tolušić (član povjerenstva)
Committee member Ivan Miloloža (član povjerenstva)
Granter Josip Juraj Strossmayer University of Osijek Faculty of Economics and Business in Osijek Osijek
Defense date and country 2019-10-11, Croatia
Scientific / art field, discipline and subdiscipline SOCIAL SCIENCES Economics Organization and Management
Universal decimal classification (UDC ) 330 - Economics. Economic science
Abstract Javni sektor je bitan čimbenik u funkcioniranju svakog uređenog društva. Javne službe imaju
direktan utjecaj na razvoj društva i kvalitetu života građana. Proizvodi javnih službi su usluge,
a njihovi potrošači su građani. Javni službenici svojim uslugama udovoljavaju potrebama
građana. Kvalitativna razina usluga je u proporcionalnoj vezi s krajnjim zadovoljstvom građana
tim uslugama. Podizanje kvalitete javnih službi mora biti stalno opredjeljenje njihovog
menadžmenta. Znanje je podložno zastarijevanju. Bez kontinuiranog obnavljanja stečenih i
stjecanja novih znanja, vještina i sposobnosti ne može se držati korak sa stalnim i ubrzanim
promjenama kao produktima globalizacije.
Podizanjem osobne razine znanja podiže se i razina znanja organizacije, ali i društva, što je
neupitan put prema „društvu znanja“. Stoga se uključivanje svih zaposlenika u proces
cjeloživotnog učenja, uključujući i menadžment, čini najefikasnijim mehanizmom u ostvarenju
navedenog, jer u svakom razvijenom društvu razvoj ljudskih potencijala je strateški prioritet. I
policijska služba, kao jedna od javnih službi, mora pratiti tijek društvenih, tehnoloških i drugih
promjena i u tom smjeru biti spremna kvalitetno odgovoriti na društvene i ekonomske trendove,
odnosno na pravovremene reforme, posebno one čiji cilj je, uz podizanje kvalitete službe,
depolitizacija i profesionalizacija, jer svi građani imaju pravo na jednake usluge, što im mogu
omogućiti samo objektivni i profesionalni javni službenici, koji raspolažu potrebnim
kompetencijama.
Bitnu ulogu u podizanju kvalitete javnih službi, uz navedeno, ima i pravilan odabir kandidata
za nove zaposlenike, te omogućavanje njihovog osposobljavanja i stalnog usavršavanja, ali i
pravičan sustav vrednovanja njihovog rada. Ovakav pristup će biti jedan od motivirajućih
faktora javnim službenicima za visoko kvalitativno ostvarivanje postavljenih ciljeva službe, uz
optimalno korištenje raspoloživih resursa i izraženu razinu produktivnosti.
Ova disertacija govori o javnom sektoru u općenitom smislu, kao i o javnom sektoru u
suvremeno doba, utjecaju društvenih i ekonomskih trendova na isti, uz osvrt na kvalitetu usluga
kao proizvoda javnog sektora, a potom o policiji kao jednoj od najznačajnijih javnih službi, te
upravljanju ljudskim potencijalima, specijalizaciji policijskih službenika i reformi policijskog
obrazovanja. U nastavku se cjeloživotno učenje promatra u funkciji razvoja ljudskih
potencijala, uz prikaz i interpretaciju rezultata istraživanja cjeloživotnog učenja u funkciji
podizanja kvalitete policijskih službenika, u čemu se i ogleda doprinos disertacije.
Abstract (english) The public sector is an essential factor in the functioning of each regulated society. Public
services have a direct impact on the development of society and the quality of life of citizens.
Products of public service are services, and their consumers are citizens. Public servants meet
their needs with the services of their citizens. The qualitative level of service is proportional to
the ultimate satisfaction of citizens. Raising the quality of public services must be a constant
determination of their management. Knowledge is subject to obsolescence. Without the
continuous renewal of the acquired and acquiring new knowledge, skills and abilities can not
keep pace with the accelerated changes as a product of globalization.
Raising the personal level of knowledge is also raised to knowledge organizations, but also to
societies, which is unknown to the "knowledge society". Therefore, the involvement of all
employees in the lifelong learning process, including management, is the most effective
mechanism for achieving this, because in any case, the developed social development of human
resources is a strategic priority. The police service, as one of the public services, must monitor
social, technological and other changes in this direction so as to be able to respond adequately
to the social and economic trend, ie to timely reforms, in particular a single target, with the
increase of the quality of services, depoliticization and professionalization because all citizens
have the right to equal service, which can only be provided by objective and professional public
officials who have the necessary competences.
Along with the above mentioned, there is a proper role in selecting the candidates for new
employees, enabling their training and continuous training, as well as a fair system for
evaluating their work. Such an approach will be one of the motivating factors of public officials
for high qualitative achievement of set goals, with optimum use of available resources and
expression of productivity levels.
This dissertation speaks of the public sector in the general sense, as well as the public sector in
the modern age, the impact of social and economic trends on the same, with regard to the quality
of services as public sector products and then on the police as one of the most important public services, potentials, specialization police officers and reform of police education. Lessons
learned in the function of human resources development are presented below, with the
presentation and interpretation of the results of the research of integral learning in the function
of raising the quality of police officers
Keywords
javni sektor
javne službe
kvaliteta
znanje
društvo znanja
cjeloživotno učenje
podizanje kvalitete
Keywords (english)
public sector
public services
quality
knowledge
lifelong learning program
society of knowledge
Language croatian
URN:NBN urn:nbn:hr:145:980133
Study programme Title: Postgraduate doctoral study Management Study programme type: university Study level: postgraduate Academic / professional title: doktor/doktorica znanosti, područje društvenih znanosti, polje ekonomija (doktor/doktorica znanosti, područje društvenih znanosti, polje ekonomija)
Type of resource Text
File origin Born digital
Access conditions Access restricted to students and staff of home institution
Terms of use
Created on 2019-12-04 14:37:06