Abstract | Upravljanje kategorijama proizvoda jedan je od najvažnijih procesa u maloprodaji koji
izravno utječe na izbor proizvoda koji će biti sastavni dio određene kategorije proizvoda
odnosno izbor asortimana, koji proizvodi će se nalaziti na policama, cijenu proizvoda te
promocijske aktivnosti određene kategorije. Cilj upravljanja kategorijama proizvoda
prvenstveno jest poboljšati poslovni rezultat, povećati prodaju proizvoda te unaprijediti
suradnju s dobavljačima i kupcima, povoljno utjecati na ugled određene kategorije,
prodavaonice i cijele tvrtke. Karakteristično za maloprodajna tržište jest velika dinamičnost i
povećanje potreba i želja kupaca. Upravo su zbog toga neophodne promjene i prilagođavanje
tržištu pomoću varijabli maloprodajnog miksa, odnosno pokretača kategorije, koje su
sljedeće: asortiman, prostor, cijena te promocijske aktivnosti. Proces upravljanja kategorijama
proizvoda koji se u praksi najčešće koristi razvila je američka tvrtka The Partnering Group
(TPG), a proces se sastoji od osam faza.
U fokusu ovog diplomskog rada je analiza kategorije kreme za nJegu lica i tijela u
drogerijama koje posluju na hrvatskom tržištu. U teorijskom dijelu rada navedeni su i
pojašnjeni osnovni pojmovi upravljanja kategorijama proizvoda, pojava i razvoj te proces
upravljanja kategorijama proizvoda. Zatim je objašnjeno tržište krema za njegu lica i tijela i
struktura tržišta. Također, provedeno je istraživanje u svrhu analiziranja i vrednovanja
kategorije kreme za njegu lica i tijela u maloprodajnom poslovanju drogerija. |
Abstract (english) | The product category management is one of the most important processes in retail as it
directly affects the choice of which products are going to be an inclusive part of a certain
products category, that is to say the choice of the assortment, which products are going to be
displayed on the shelves, the price of the products, and the promotional activities of a certain
category. Primarily, the goal of the product category management is to improve the business
result, to increase the sales of a product and to strengthen the collaboration with the suppliers
and the customers, and to positively impact the reputation of the certain category, the store,
and the entire company. Great dynamics and the increase of the customers' needs and wants
are characteristic of the retail market. Because of that, the changes and the adjustments to the
market using the variables of the retail mix, or the category trigger, are inevitable. Those
category triggers are the assortment, the space, the price, and the promotional activities. Wb.at
is practically the most commonly used process of the product category management consists
of eight phases and has been developed by an American company "The Partnering Group"
(TGP).
The focus of the thesis is the analysis of the "face and body creams" category in the
drugstores which operate on the Croatian market. The theoretical section lists and discusses
the basic terms related to the product category management, the appearance and development,
and the process of the product category management. Then, the market for the face and body
creams and the structure of the market are explained. As well as that, a research was
conducted in order to analyze and evaluate the "face and body creams" category in the
drugstore retail business. |