Abstract | Razvojem gospodarstva te osnivanjem velikog broja poduzeća nastaje i potreba za revizijom.
Revizija predstavlja neovisnu provjeru i ispitivanje svih financijskih izvješća, informacija i
isprava određenog subjekta, u svrhu utvrđivanja iskazuju li ista realan financijski rezultat i
položaj. Revidiranje mora biti u skladu sa svim općeprihvaćenim revizijskim standardima,
načelima i metodama revizije, među kojima su najznačajnije Benfordov zakon, horizontalna i
vertikalna analiza, analiza pomoću pokazatelja, Altmanov model te DuPontov sustav
pokazatelja. Kako bi se osigurala pouzdanost i objektivnost svih važnih prikupljenih podataka
i financijskih informacija, revizor mora posjedovati stručne i profesionalne vještine i znanje,
voditi se temeljnim etičkim načelima, ali mora biti i neovisan od svih vanjskih utjecaja.
Državni ured za reviziju, kao vrhovna revizijska, stručna, vanjska i neovisna institucija,
zadužen je minimalno jednom godišnje, u ime i za račun države, obavljati državnu reviziju. U
Republici Hrvatskoj, državna revizija regulirana je Zakonom o državnoj reviziji.
U praktičnom dijelu ovog diplomskog rada analizirani su javno objavljeni podaci Državnog
ureda za reviziju u obliku Izvješća o obavljenoj reviziji godišnjeg izvještaja o izvršenju
državnog proračuna Republike Hrvatske za 2015., 2016., 2017. i 2018. godinu. Kroz
istraživano razdoblje prikazana je analiza i plan računa prihoda i rashoda, računa financiranja,
izmjena i dopuna državnog proračuna, ali i vrijednosti kod izvršenja državnog proračuna. Isto
tako, prikazani su iznosi sveukupnih proračunskih sredstava, kao i usporedba ukupnih prihoda
i rashoda državnog proračuna Republike Hrvatske kroz promatrano četverogodišnje razdoblje. |
Abstract (english) | With the development of economy and the establishment of a great number of enterprises
there has occurred the need for an audit. The audit represents an independent authentication
and examination of financial records, information and documents of the certain subject, the
aim of which is to determine if the mentioned items show the real financial result and
position. Auditing has to be consistent with all the generally accepted auditing standards,
principles and methods of auditing, the most significant of which are Benford's law,
horizontal and vertical analysis, and analysis with the help of indicators, Altman model and
DuPont's system of indicators. To ensure reliability and objectivity of all important collected
data and financial information, the auditor has to be competent and have professional skills
and knowledge, be led by the general ethical principles, but also independent of all the
external influences. The State Audit Office of Croatia, being a supreme auditing, professional,
external and independent institution, has the obligation to perform audit minimally once a
year on behalf of state. In Croatia, the jurisdiction and scope of work of the Office are
regulated by the State Audit Office Act.
In the practical part of the thesis the publicly declared data of the State Audit Office, in the
form of the Report on the performed audit of the annual report of Croatia's state budget
realization in years 2015, 2016, 2017 and 2018 have been analysed. The analysis and plan of
the revenue and expenditure account, the account of financing and amendments of state
budget, as well as the values in realization of state budget of the examined period of time have
been conducted. Moreover, the amounts of overall budget resources have been presented also,
along with the comparison of total revenues and expenditures of Croatia's state budget during
the examined period of time. |