Abstract | Marketinške aktivnosti na tražilicama jedne su od najaktivnijih i najpoželjnijih marketinških
aktivnosti današnjice. Sadržaj rada obrađuje osnovne pojmove vezane uz tražilice, njihovu
povijest, te kako optimizirati marketinške aktivnosti na tražilicama kako bi se ostvarili što bolji
rezultati. Rad pristupa temama na način da je koristan malim tvrtkama i velikim korporacijama.
Osim povijesti, rad se isključivo bavi tražilicom Google, te se svi primjeri, savjeti i objašnjenja
odnose upravo na tu tražilicu. Kako bi se ostvario što bolji rezultat, korisno je razumjeti kako
tražilice prikupljaju podatke, vrednuju stranice i rangiraju rezultate. U svakom marketingu
najbitniji faktor su ljudi, odnosno kupci ili korisnici. Određenim postupcima, njima se osigurava
prvenstveno da dođu u doticaj s uslugom ili proizvodom te naknadno lakoća korištenja i dobro
iskustvo. Unatoč visokim ulaganjima i znatnom konkurencijom u području SEM-a, određene
greške se događaju svim poslovnim subjektima. Rad objašnjava te pogreške, i daje savjete kako ih
izbjeći. Područje SEM-a izuzetno se brzo mijenja iz godine u godinu. SEM 2021. godine, biti će
znatno drugačiji od onog 2022. g., no neka pravila mogu se smatrati bezvremenska. Upravo tim
pravilima bavi se ovaj rad. |
Abstract (english) | Marketing activity on search engines, is one of most active and most sought-after marketing
activities overall today. Contents of this paper explores basic terms connected to search engines,
their history, and how to optimize marketing activity on search engines to achieve best possible
results. Paper approaches subjects in a way that is useful to small businesses and big corporations.
Except the historical part, most of content from this paper is about search engine Google, and all
the examples, advice, and explanations are about this engine. To achieve best results, its useful to
understand how search engines gather data, evaluate pages, and rank the results. In every marketing
activity, the most important subjects are about people, to be specific, about customers, and users.
With certain procedures it is firstly ensured that customers get in contact with the service or
product, and afterwards ease of use, and good experience. Despite high investments, and
considerable competition, certain mistakes still happen to businesses. This paper explains these
mistakes and gives advice how to avoid them. Field of SEM is changing extremely fast from year
to year. SEM from 2021. will be much different from 2022. one, but some rules can be considered
timeless. Exactly these are the rules that this paper is based on. |