Abstract | Dugi niz godina živimo u dva svijeta, fizičkom i digitalnom. Sada ulazimo u doba koje
karakterizira spajanje tih svjetova. Kako se tehnologija ubrzano mijenja, tako raste i potreba za
prilagodljivošću i fleksibilnošću. Unatoč tome, mnogi korisnici nisu svjesni postojanja
virtualnih svjetova, dok drugi ignoriraju tehnološke promjene. Ipak, virtualna stvarnost (VR) i
proširena stvarnost (AR) sve su prisutnije teme u javnosti. Uz to, umjetna inteligencija (AI) tek
je počela pokazivati svoje mogućnosti, olakšavajući naš svakodnevni život. U ovom kontekstu,
koncept metaverzuma postaje sve popularniji među onima koji su svjesni virtualnih svjetova i
spremni su ih prihvatiti. Metaverzum posjeduje značajke singulariteta, predstavljajući
računalno generiranu stvarnost u kojoj se korisnici mogu sastajati kao avatari i međusobno
djelovati. Iako se 3D virtualni svijet često uspoređuje s videoigrama, njegova svrha bit će daleko
šira. Ključne primjene metaverzuma uključuju obrazovanje, medicinu, otvaranje novih radnih
mjesta, turizam, ekonomiju i druge sektore. Metaverzum će također utjecati na buduće
marketinške kampanje. Neki brendovi već su prepoznali potencijal ovog koncepta i uspješno
su se okušali u virtualnim svjetovima. Cilj rada je pružiti sveobuhvatno razumijevanje
potencijala metaverzuma kao platforme za multimedijski marketing, identificirajući kako ovaj
novi oblik digitalnog okruženja može oblikovati budućnost marketinških strategija. Spajanje
fizičkog i digitalnog svijeta kroz tehnologije poput virtualne stvarnosti, proširene stvarnosti i
koncepta metaverzuma postavlja temelje za potpuno novu dimenziju ljudske interakcije,
poslovanja i svakodnevnog života. Ova tematika je slabo zastupljena među domaćim autorima,
što ovom diplomskom radu omogućuje postavljanje temelja za buduća istraživanja, ali i
upoznavanjem novih korisnika s konceptom metaverzuma. Kombinacija sekundarnih izvora i
primarnog istraživanja daje zaključcima dodatnu težinu. Nadalje, u svrhu ovog diplomskog rada
provedeno je i primarno istraživanje, a prema rezultatima istraživanja možemo zaključiti kako
su korisnici zabrinuti i nisu upoznati s nadolazećom tehnološkom revolucijom. |
Abstract (english) | For many years, we have lived in two worlds, the physical and the digital. Now, we are entering
an era characterized by the merging of these worlds. As technology rapidly evolves, the need
for adaptability and flexibility grows. Despite this, many users are unaware of the existence of
virtual worlds, while others ignore technological changes. Nevertheless, virtual reality (VR)
and augmented reality (AR) are increasingly prevalent topics in public discourse. Additionally,
artificial intelligence (AI) has just begun to demonstrate its capabilities, making our everyday
lives easier. In this context, the concept of the metaverse is becoming increasingly popular
among those who are aware of virtual worlds and are ready to embrace them. The metaverse
possesses features of singularity, representing a computer-generated reality where users can
meet as avatars and interact with each other. Although the 3D virtual world is often compared
to video games, its purpose will be far broader. The key applications of the metaverse include
education, medicine, job creation, tourism, the economy, and other sectors. The metaverse will
also influence future marketing campaigns. Some brands have already recognized the potential
of this concept and have successfully ventured into virtual worlds. The goal of this paper is to
provide a comprehensive understanding of the potential of the metaverse as a platform for
multimedia marketing, identifying how this new form of digital environment can shape the
future of marketing strategies. The merging of the physical and digital worlds through
technologies such as virtual reality, augmented reality, and the concept of the metaverse lays
the foundation for an entirely new dimension of human interaction, business, and everyday life.
This topic is underrepresented among domestic authors, which allows this thesis to lay the
groundwork for future research and introduce new users to the concept of the metaverse.
The combination of secondary sources and primary research gives additional weight to the
conclusions. Furthermore, for the purpose of this thesis, primary research was conducted, and
according to the results, we can conclude that users are concerned and unfamiliar with the
upcoming technological revolution. |