Abstract | Tema ovoga rada je „Ponašanje potrošača na tržištu roba i usluga“. Radi se o iznimno važnoj, poučnoj i prije svega interesantnoj temi. Ljudsko ponašanje samo po sebi je složeno, te je vrlo teško spoznati razne ljudske karaktere i naravi. Isti slučaj je i s ponašanjem potrošača na tržištu roba i usluga. Vrlo je teško i nezahvalno definirati neka pravila po kojima se većina njih ponaša i po kojima djeluje. Svaki pojedini potrošač je jedinstven, ali ipak ima nekakve zajedničke karakteristike uzimajući u obzir obitelj u kojoj živi, kolege s kojima studira ili radi, prijatelje s kojima se druži u slobodno vrijeme i sl. Upravo u tome leži prilika i šansa marketinških stručnjaka, da svrstavajući potrošače u pojedine grupe, pokušati shvatiti principe na kojima ta grupa djeluje i rješava svoje probleme. Rad je osmišljen i koncipiran od ukupno četiri velika dijela, odnosno poglavlja. Prva tri poglavlja odnose se na ponašanje potrošača, dok se četvrto poglavlje odnosi na proces istraživanja tržišta. Radi se o dvije vrlo bliske i povezane teme koje se međusobno isprepliću i nadopunjuju. Prvo poglavlje uvodi čitatelja u sam rad te ga okvirno upoznaje s temom. Dakle, poglavlje definira ponašanje potrošača, otkriva same početke proučavanja ove
relativno mlade znanstvene discipline te se dotiče predmeta proučavanja. Drugo, vrlo opširno poglavlje, obrađuje temu utjecaja na ponašanje potrošača. Ovdje će biti riječ o utjecajima okruženja u kojem živi na potrošača, ali i utjecajima koji su vezani za njegove unutarnje psihološke procese. Postoji ukupno devet utjecaja koji su detaljno obrađeni i objašnjeni. Treći, pretposljednji dio rada obrađuje proces donošenja odluke o kupnji. Radi se o vrlo zanimljivom dijelu rada u kojemu se definira pet faza samog procesa te je logičnim slijedom objašnjena svaka faza zasebno. Faze se kreću od spoznaje samoga problema pa sve do čina kupnje, kojim se rješava navedeni problem te potrošačevo ponašanje nakon kupnje. Na kraju, ostaje za spomenuti i drugi dio rada, odnosno posljednje poglavlje koje govori o još jednom procesu, procesu istraživanja tržišta. Za razliku od prethodno obrađenog procesa, ovaj je nešto složeniji i šire definiran, odnosno, sastoji se od ukupno šest faza. Navedeno poglavlje prati svaku fazu procesa te ih odvojeno, jednu za drugom analizira i donosi zaključke o njima. |