Sažetak rada | U završnom radu pod nazivom Primjena anketnih istraživanja u Agenciji za znanost i
visoko obrazovanje bavit ćemo se temom primjene anketnih upitnika u Agenciji u svrhu
istraživanja tržišta te stavova, mišljenja i potreba društva povezanih s odgojno-obrazovnim
sustavom i njegovim procesima. Anketa, kao kvantitativna opisna metoda istraživanja značajna
je jer se njome, jednostavnije i financijski prihvatljivije, može prikupiti veliki broj podataka i
istražiti veliki dio populacije (uzorak koji se može po općiti na cijelu određenu populaciju).
Podatci prikupljeni anketnim istraživanjem postaju informacije kada postanu korisni u
odlučivanju - olakšavaju donošenje pravilnih odluka i upravljanje.
Agencija za znanost i visoko obrazovanje, kao institucija koja samostalno i neovisno
djeluje u procesima odgojno-obrazovnog sustava, provodi istraživanja, vrlo često anketna, s
ciljem prikupljanja informacija o stanju, potrebama i potrebnim izmjenama istih. Agencija
podatke prikuplja od zaposlenika, članova vijeća, članova visokih učilišta, studenata, stručnih
suradnika i drugih dionika koji rade ili imaju važnu ulogu u odgojno-obrazovnom sustavu. U
skladu sa svojom misijom, anketna istraživanja Agencije usmjerena su na dva područja/dvije
grupe ispitanika – zaposlenike Agencije i sudionike odgojno-obrazovnog procesa. Prema tome,
podatci relevantni Agenciji su, s jedne strane podatci o kvaliteti provedenih postupaka
reakreditacija i tematskih vrednovanja, stručnog povjerenstva i završnog izvješća, preporuke za
poboljšanje; podatci o djelovanju karijernih centara te kompetencijama i edukacijama karijernih
savjetnika; povratne informacije studenata (o stupnju zadovoljstva studiranjem, o kvaliteti
studije i načinima poučavanja, o aspektima studiranja, o prelasku diplomiranih studenata na
tržište rada i dr.); podatci o internacionalizaciji visokih učilišta i mobilnosti domaćih i stranih
studenata, a s druge, podatci o zadovoljstvu zaposlenika, njihovom stručnom usavršavanju i
međuodnosima u Agenciji.
Nakon provedenih anketa i analize dobivenih podataka, Agencija objavljuje njihovu
sintezu u znanstvenim i stručnim radovima, publikacijama, biltenima i godišnjim izvješćima
(npr. Godišnje izvješće AZVO-a za 2018. i Plan aktivnosti za 2019. godinu, Izvješće tematskog
vrednovanje doktorskih sveučilišnih studija, Rezultati istraživanja o zadovoljstvu studenata
studijskim programima i spremnosti za tržište rada). |
Subjects | istraživanje tržišta, anketa, informacija, odgojno-obrazovni sustav, market research, survey, information, system of education and training, DRUŠTVENE ZNANOSTI |