Abstract | U današnje vrijeme, vrijeme promjena i konkurencije, važnost marketinga i promocijskih aktivnosti od velikog je značaja za bilo koji gospodarski subjekt. Gospodarski subjekt, ukoliko želi opstati na tržištu i razvijati svoje poslovanje, mora odrediti svoje ciljeve, stvoriti dobru marketinšku strategiju i u svim poljima nastojati se prilagoditi korisniku.
Kontinuirani razvoj tehnologije uvjetuje značajne promjene u poslovanju svih gospodarskih subjekata, pa tako i banaka. Napretkom tehnologije i razvojem Interneta sve više subjekata se koristi ovim načinom u svakodnevnom životu, s bilo kojeg mjesta i u bilo koje vrijeme. Internet, kao svjetska globalna komunikacija, omogućava dostupnost velike količine podataka i usluga korisnicima iz bilo kojeg dijela svijeta.
Korisnici bankarskih usluga, u nedostatku vremena, žele što jednostavniji i brži pristup željenim uslugama, ne gledajući na vrijeme kada se transakcije izvršavaju. Stoga, ne čudi da tradicionalni oblik izvršavanja bankarskih usluga sve više zamjenjuju Internet bankarstvo i mobilno bankarstvo. Internet i mobilno bankarstvo omogućili su korisnicima da u bilo koje vrijeme i s bilo kojeg mjesta izvrše uplatu ili bilo koju drugu transakciju, a da pri tome nema dugih čekanja u redovima i osobne prisutnosti. Banke, ukoliko žele ići u korak s vremenom i osigurati svoj opstanak na tržištu, te privući i zadržati klijente, moraju odgovarati na potrebe svojih klijenata i time stvoriti lojalnost i njihovo povjerenje.
U prvom dijelu ovog rada prikazat će se metodološki pristup, definirati pojam marketinga i promocije, te njihovo značenje za banku i njezino poslovanje. Nakon toga, prikazat će se promocijske aktivnosti bankarstva i promotivni miks banke. U zadnjem dijelu rada biti će predstavljen primjer funkcioniranja mobilnog bankarstva na primjeru Privredne banke Zagreb. |