Abstract | Znaĉaj poduzetništva proizlazi iz specifiĉnih funkcija poduzetnika koji je sposoban na
drukĉiji naĉin iskoristiti raspoloţive resurse kako bi stvorio novi proizvod ili uslugu.
Poduzetnik sagledava mogućnosti tamo gdje ih drugi poslovni ljudi ne vide ili ih te
mogućnosti ne zanimaju.
Općenito se smatra da bi poduzetnik trebao posjedovati nekoliko temeljnih poduzetniĉkih
osobina: kreativnost i inovativnost, sklonost preuzimanju rizika, samouvjerenost,
radoholiĉnost, svrhovitost, odgovornost, samostalnost.
U cilju povećanja konkurentnosti hrvatskog gospodarstva te stvaranje stimulativnog okruţenja
za razvoj poduzetništva, kontinuirano se provode aktivnosti vezane za unapreĊenje
zakonodavnog okvira. Neki od kljuĉnih zakona kojima je regulirano funkcioniranje malog i
srednjeg poduzetništvu su Zakon o poticanju malog gospodarstva, Zakon o unapreĊenju
poduzetniĉke infrastrukture, Zakon o obrtu, Zakon o poticanju ulaganja.
Osnovni uvjeti razvoja poduzetništva u pojedinoj nacionalnoj ekonomiji su trţište, plateţno
sposobna potraţnja, konkurencija, autonomija gospodarskih subjekata, politiĉko, pravno,
socioekonomsko i kulturno okruţenje, poduzetniĉka klima u drţavi, poticanje razvoja
poduzetništva. Lokalna, drţavna, te regionalna politika uvelike utjeĉu na naĉin obavljanja
poslovanja, te uvjete u kojima se poduzetnici nalaze.
Pojam marketinga ĉesto je puta poistovjećen iskljuĉivo s pojmovima kao što su prodaja i
oglašavanje. Iako je toĉno da marketing ukljuĉuje i prodaju i oglašavanje, potrebno je
istaknuti da marketing znaĉi i obuhvaća puno više kljuĉnih aktivnosti.
Pod promocijom podrazumijevamo upravljanje integriranim programom komunikacijskih
aktivnosti i materijalom osmišljenim za predstavljanje tvrtke i tvrtkinih aktivnosti ciljnom
segmentu klijenata i javnosti u svrhu ostvarenja i odrţavanja odnosa.
Radi afirmiranja novih poduzetniĉkih ideja, te poticanja poduzetnika poĉetnika na podruĉju
Osjeĉko-baranjske ţupanije ustrojava se sustav nagraĊivanja poduzetniĉkih ideja. Projekt"Najbolja poduzetniĉka ideja" ima za cilj poticanje "start-up" poduzetnika, ali i onih osoba
koje tek razmišljaju o ulasku u svijet poduzetništva, na stvaranje novih proizvoda odnosno
usluga koji se mogu ponuditi trţištu. Vrijednost ovog projekta izraţena je i stvaranjem
pozitivnog poduzetniĉkog ozraĉja i edukacijom, koja će motivirati i osposobiti poduzetnike da
i mimo natjeĉaja poĉnu planirati i osnuju vlastiti poslovni subjekt. |