Abstract | U ovom završnom radu naglasak je na platnu analiziranja poslovnih prilika Jamesa Greena,
profesora sa sveučilišta u Marylandu. Platno se sastoji od 9 elemenata. Poduzetnička
motivacija, ponašanje i osobine odnose se na samog pojedinca odnosno poduzetnika.
Preostalih 6 elemenata samog modela, stanje industrije, struktura industrije, makroekonomske
promjene, konkurencija, inovacije vrijednosti i identifikacija prilike, se odnose na procjenu
industrije i granu djelatnosti za koju se poduzetnik opredjeljuje.
Kroz sam rad, pozornost je stavljena na analizu prva 3 modela, poduzetnička motivacija,
poduzetničko ponašanje i poduzetničke osobine. Poduzetničke osobine odnose se na strast
prema poslu, fokus na proizvod/kupca, upornost i implementacija. Poduzetnička motivacija
obuhvaća samoučinkovitost, kognitivnu motivaciju i tolerantnost prema dvosmislenom, dok
poduzetničko ponašanje uključuje samoupouzdanje, odnos prema riziku, interpersonalne
vještine i socijalni kapital.
Navedeni elementi usmjereni su na procjenu poduzetnika te njegovih poduzetničkih vještina.
Uz njih kroz rad analiziran je i Ikigai koncept. Japanski način pronalaženja životne svrhe koji
pomaže pronalasku smisla pojedincu da ostvari ono čemu teži. Empirijskim dijelom rada
analizirane su vlastite poduzetničke osobine, poduzetnička motivacija i poduzetničko
ponašanje u identifikaciji poslovne prilike s ciljem podizanja samosvijesti kako bi se u
budućnosti spremno dočekali izazovi i ostvarili zavidni rezultati. |
Abstract (english) | In this final paper, the focus is on the canvas of business opportunity analysis, by James
Green, a professor at the University of Maryland. The canvas consists of 9 models.
Entrepreneurial motivation, behavior and attributes relate to the individual or entrepreneur.
The remaining 6 models, the state of the industry, the structure of the industry,
macroeconomic changes, competition, value innovation and opportunity identification, relate
to the industry assessment and branch of activity for which the entrepreneur is committed.
Throughout the paper, attention was paid to the analysis of the first 3 models, entrepreneurial
motivation, behavior and attributes. Entrepreneurial attributes relate to passion for the
business, product / customer focus, persistence, and implementation. Entrepreneurial
motivation includes self-efficacy, cognitive motivation, and ambiguity tolerance, whereas
entrepreneurial behavior includes self-esteem, risk-taking, interpersonal skills, and social
capital.
These elements are aimed at assessing the entrepreneur and his entrepreneurial skills. In
addition to these, Ikigai concept is analyzed through this final paper. A Japanese way of
finding a life purpose that helps find meaning for an individual to accomplish what he or she
strives for. The empirical part of the paper analyzes their own entrepreneurial traits,
entrepreneurial motivation and entrepreneurial behavior in identifying a business opportunity
in order to raise self-awareness in order to readily meet the challenges and achieve enviable
results in the future. |