Abstract | Tema ovog završnog rada je „Kako manipulirati ljudima“ te će se govoriti o ljudskim
resursima u poduzeću i manipuliranju unutar poduzeća od strane menadžera, ali i izvan njega
u svakodnevnom životu. Ljudi i njihovi potencijali danas imaju najveću ulogu u postizanju
konkurentske prednosti na svakom tržištu te stoga se sve više vremena i pažnje posvećuje
upravljaju ljudima, njihovoj motivaciji, obrazovanju te napredovanju. Jedna od definicija
manipuliranja kaže da je manipulacija proces kojim se nastoji drugim ljudima nametnuti
mišljenje, stavovi ili odluke, ali bez njihova pristanka. Zbog toga je nerijetko spominjana u
negativnom kontekstu jer se zapravo ostvaruju ciljevi osobe koju nazivamo manipulatorom.
Međutim, manipulacija nekad može biti ključ uspjeha ako se provodi sa svrhom postizanja
ciljeva organizacije i usmjeravanja zaposlenika, a ne ostvarivanja vlastitih ciljeva te
iskorištavanja zaposlenih. Danas je vrlo rasprostranjena i često ljudi nisu ni svjesni da se
njima zapravo manipulira. Nadalje, manipulacija je danas prisutna u svim oblicima
komuniciranja, u TV reklamama, vijestima, radiju pa i u običnom razgovoru. Također, postoje
brojni oblici manipuliranja, različite tehnike, metode i strategije koje manipulatori primjenjuju
kako bi ostvarili ciljeve i došli do željenih rezultata. Ovim radom bit će objašnjene sve
tehnike manipuliranja, strategije, tipovi manipulacija te karakteristike manipulatora. Osim
toga, medijska manipulacija, manipulacija na internetu te manipuliranje reklamama također su
dio ovog završnog rada kao najveći kanali manipulacije u svijetu. |
Abstract (english) | The topic of this final paper is "How to manipulate people" and we talked about human
resources in the company and manipulation within the company by managers, but also outside
it in everyday life. People and their potentials today have the greatest role in achieving a
competitive advantage in every market and therefore more and more time and attention is paid
to managing people, their motivation, education and advancement. One definition of
manipulation says that manipulation is the process of trying to impose opinions, attitudes, or
decisions on other people, but without their consent. This is why it is often mentioned in a
negative context because the goals of the person we call the manipulator are actually being
achieved. However, manipulation can sometimes be the key to success if it is carried out for
the purpose of achieving the goals of the organization and directing employees, rather than
achieving one's own goals and exploiting employees. Today it is very widespread and often
people are not even aware that they are actually being manipulated. Furthermore,
manipulation is present today in all forms of communication, in TV commercials, news, radio
and even in ordinary conversation. Also, there are numerous forms of manipulation, different
techniques, methods and strategies that manipulators apply in order to achieve goals and
achieve the desired results. In this final paper are explained all manipulation techniques,
strategies, types of manipulations and characteristics of manipulators. In addition, media
manipulation, online manipulation and advertising manipulation are also part of this final
paper as the largest channels of manipulation in the world. |