Abstract | Emocionalna inteligencija je sposobnost prepoznavanja, razumijevanja i upravljanja
emocijama, ali i emocijama drugih ljudi. Prije svega uspješan poduzetnik mora biti efikasan u
upravljanju vremenom, spreman preuzeti rizik, biti dobar vođa, prepoznavati i rješavati
probleme koji se javljaju na putu te biti kreativan i inovativan. Sve ove osobine ključ su kako
bi poduzetnik bio uspješan, no za daljnji razvoj i poboljšanje važna je emocionalna
inteligencija. Komponente od kojih se sastoji emocionalna inteligencija su svjesnost o
osjećajima, sposobnost kontroliranja emocija, empatija prema drugima te vještine u
komunikaciji i upravljanju odnosima. Razumijevanjem njezinih komponenti poduzetnik uviđa
svoje snage, ali i slabosti koje će mu pomoći da uspješnije razvija osobine koje krase uspješnog
poduzetnika. Pa tako emocionalna inteligencija ima svoj utjecaj na poduzetničke aktivnosti
kao što su pregovaranje, inoviranje, kreativnost, upravljanje stresom, motiviranje. Bolje
razumijevanje i kontroliranje vlastitih emocija imaju snažan utjecaj na pregovaračke vještine,
kao i na sposobnost poduzetnika da budu otvoreni za nove ideje koje se javljaju tijekom
inoviranja, ali i kreativnog procesa. Prepoznavanje i regulacija vlastitih emocija te njihovo
kontroliranje također igraju ključnu ulogu u suočavanju s neizbježnim stresom koji se
svakodnevno javlja u poslu. Kada poduzetnik razvija svijest o sebi i vlastitim emocijama stvara
temelj za osobni i poslovni uspjeh. Sve više postaje svjestan kako njegove emocije utječu na
kreiranje inovativnijih ideja i donošenje racionalnijih odgovora na pritiske s kojima se susreće.
Poduzetnici su suočeni s tržišnim izazovima koji zahtijevaju veću razinu inovativnosti i
kreativnosti kako bi bili konkurentniji, što također zahtijeva upravljanje vlastitim emocijama
kojima znaju upravljati. U konačnici za uspješnost je važno imati jasnu viziju i postaviti
realistične ciljeve, koji se postižu razvijanjem emocionalne inteligencije. |
Abstract (english) | Emotional intelligence is the ability to recognize, understand, and manage emotions, both one's
own and those of others. Above all, a successful entrepreneur must be efficient in time
management, ready to take risks, a good leader, capable of recognizing and solving problems
that arise along the way, and be creative and innovative. All these qualities are key for
entrepreneurial success, but emotional intelligence is crucial for further development and
improvement. The components of emotional intelligence include awareness of emotions, the
ability to control emotions, empathy towards others, and skills in communication and
relationship management. By understanding these components, an entrepreneur becomes
aware of their strengths and weaknesses, which helps them develop the qualities that
characterize a successful entrepreneur. As such, emotional intelligence has its impact on
entrepreneurial activities such as negotiation, innovation, creativity, and stress management.
A better understanding and control of one's own emotions have a strong influence on
negotiation skills, as well as on the entrepreneur's ability to be open to new ideas that arise
during innovation and the creative process. Recognizing and regulating one's own emotions
also play a crucial role in dealing with the inevitable stress that arises in daily business. When
an entrepreneur develops self-awareness and understanding of their own emotions, they lay the
foundation for personal and business success. They become more aware of how their emotions
influence the creation of more innovative ideas and the formulation of more rational responses
to the pressures they face. Entrepreneurs are faced with market challenges that require higher
levels of innovation and creativity to stay competitive, which also demands managing their
emotions effectively. Ultimately, having a clear vision and setting realistic goals are crucial
for success, and these can be achieved through the development of emotional intelligence. |