Naslov Marketing u proizvodnji voćnih rakija i likera
Naslov (engleski) MARKETING IN THE PRODUCTION OF FRUIT RAKIJAS AND LIQUEURS
Autor Magdalena Kerić
Mentor Zdravko Tolušić (mentor)
Član povjerenstva Zdravko Tolušić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Branko Matić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Antun Šundalić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku Ekonomski fakultet u Osijeku (Katedra za management, organizaciju i poduzetništvo) Osijek
Datum i država obrane 2017-09-28, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Marketing
Sažetak Voćne rakije i likeri predstavljaju jedan od najprepoznatljivijih hrvatskih autohtonih proizvoda. Proces i tehnologija proizvodnje voćnih rakija i likera poznata je još odavnina. U ruralnim područjima gotovo da ne postoji kuća koja nije proizvodila domaću rakiju. Rakija se proizvodila uglavnom za vlastite potrebe, ta kako bi se poklonila nekome. U prošlosti se rakija nije toliko proizvodila za tržište. S napretkom tehnologije i migracijama stanovništva u urbane sredine dolazi do potrebe proizvodnje ove voćne delicije i za tržište. Kako bi određena rakija bila prepoznatljiva na tržištu, te superiornija od konkurencijske, bilo je potrebno koristiti razne marketinške metode. Dolaskom voćnih rakija i likera na tržište, država je radi zaštite potrošača počela uvoditi razne
mjere i propise za standarde kvalitete. Proizvođači domaćih rakija i likera stoga moraju platiti određene trošarine i namete da bi svoj proizvod stavili na tržište. Upravo ti nameti i trošarine bitno otežavaju poslovanje u ovom sektoru, te ga čine manje isplativim. Sama marketinška propaganda jakih alkoholnih pića, u koje se ubrajaju voćne rakije i likeri, je vrlo ograničena. Prema Hrvatskom zakonom postoje točno određena pravila o marketinškoj propagandi i promociji alkoholnih pića koja ćemo detaljnije obraditi u radu. Najvažnija sastavnica kvalitete voćnih rakija i likera je vrhunska sirovina. Većina domaćih proizvođača rakija posjeduje vlastite voćnjake, te od sirovine dobiju krajni proizvod. To je velika prednost za proizvođača, jel na taj način izravno utječu na sve procese proizvodnje. Najpoznatije hrvatske voćne rakije i likeri su: šljivovica, loza, travarica, orahovac, višnjevac,
viljamovka. Budući da se rakija može proizvesti od gotovo svakog voća koje uspijeva u našim krajevima postoje još mnoge vrste i okusi.
Sažetak (engleski) Fruit rakijas and liqueurs represent one of the most recognizable Croatian autochtonous product. The process and technology of fruit rakijas and liqueur production known for adges. In rural areas, almost every household was producing rakijas. Rakija was produced mainly for their own needs or as a future gift. In the past, it wasn't produced for public market or export. With the advancement of technology and the migration of the population into the urban environment comes the need of production for wide market. In order for a rakija to be recognizable in the market and superior to the competition, it was necessary to use various marketing methods. With the arrival of fruit rakijas and liqueurs on the market, the state began to introduce various measures and regulations for quality standards to protect consumers. Domestic rakija
and liqueur producers therefore have to pay certain excises and fees to place their product on the market. It is precisely these excises and excises what make it very difficult for business in this sector to be profitable. All marketing propaganda of strong alcoholic beverages, which includes fruit rakijas and liqueurs, is very limited. According to Croatian law, there are precisely defined rules in marketing propaganda and the promotion of alcoholic beverages that will be elaborated in the
graduate paper. The most important component of good fruit rakijas and liqueurs is top quality raw material. Most domestic rakija producers own their own orchards and from raw material which is in their property they get the final product. This is a great advantage for the manufacturers because they can control all production processes. The most famous Croatian fruit rakijas and liqueurs are: Rakija with herbs, plum, grape, walnuts, cherrie Rakija ict. Since the brandy can be produced from almost every fruit we can find in Croatia, there are many kinds and flavors of rakija.
Ključne riječi
voćne rakije i likeri
hrvatski proizvod
marketing
tradicija
trošarine
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:145:778844
Studijski program Naziv: Marketing Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ekonomije (mag.oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Javna napomena Autor rada u naslovu i sažetku na engleskom koristi termin Rakijas, kao prijevod za rakiju u množini.
Budući u engleskom ne postoji točan prijevod naše riječi rakija, knjižničar predlaže *plum brandy*
Datum i vrijeme pohrane 2017-11-09 08:55:46