Naslov Izazovi prikupljanja i analize informacija kod izrade poslovnog plana
Naslov (engleski) CHALLENGES OF COLECTING AND ANALYSING INFORMATION WHEN PREPARING A BUSINESS PLAN
Autor Ivana Papić
Mentor Mirela Alpeza (mentor)
Član povjerenstva Sunčica Oberman Peterka (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Mirela Alpeza (član povjerenstva)
Član povjerenstva Anamarija Delić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku Ekonomski fakultet u Osijeku Osijek
Datum i država obrane 2017-09-28, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Ekonomika poduzetništva
Sažetak Cilj ovog rada jest prikaz dinamike i izazova prikupljanja te analize informacija potrebnih prilikom izrade poslovnog plana. Naglasak je stavljen na širinu i kvalitetu potrebnih informacija za donošenje poslovne odluke o prenamjeni hotela u dom za starije i nemoćne osobe.
Rad se stoji od teoretskog i praktičnog dijela. Teoretski dio razrađen je kroz poglavlje o poslovnom planu u okviru kojega je obrađena tematika poslovnog planiranja, objašnjena važnost poslovnog plana kao i njegovi najvažniji elementi te napravljena usporedba različitih gledišta o sadržaju poslovnog plana. Osim poglavlja koje se odnosi na poslovni plan, u okviru teorijskog dijela rada je poglavlje o poslovnim informacijama u kojemu je naglasak stavljen na vrste poslovnih informacija, na izvore istih te na izazove vezane za prikupljanje informacija s kojima se poduzetnici susreću u suvremenom poslovanju. U empirijskom dijelu rada razrađen je poslovni plan o prenamjeni hotela u dom za starije i nemoćne osobe, a potom je i analiziran s aspekta heterogenosti izvora i vrsta korištenih informacija koje su predstavljale podlogu za izradu poslovnog plana. Poseban naglasak stavljen je na analizu informacijske osnove za izradu analize tržišta, informacija potrebnih za izradu financijskog plana, informacija potrebnih za izradu marketing plana te izvora informacija potrebnih za izradu SWOT analize. Na temelju provedene analize u završnom dijelu rada zaključeno je da se kod izrade poslovnog plana poduzetnici moraju služiti s heterogenim izvorima informacija iz nekoliko različitih izvora kako bi došli do jedinstvenog podatka. Napisanom poslovnom planu prethodi velika količina vremena uložena u prikupljanje potrebnih informacija, a sam proces prikupljanja je prepun različitih izazova u vidu procjene točnosti informacija i vjerodostojnosti izvora. Naposljetku, kreativnost prilikom odabira izvora informacija, visoka razina upoznatosti s tematikom u smislu boljeg prepoznavanja točnosti i vjerodostojnosti izvora ključni su za eliminaciju izazova stavljenih pred poduzetnika prilikom prikupljanja i analize informacija.
Sažetak (engleski) The aim of this paper is to present the dynamics and challenges of collecting and analysing the information required for business plan development. Emphasis is placed on the breadth and quality of information needed to make a business decision on the conversion of a hotel into a home for the elderly and infirm. The paper is composed of a theoretical and a practical part. The theoretical part is elaborated in the business plan chapter where the topic of business planning is discussed together with explanation of the importance of a business plan, its most important elements and a comparison of different views on the content of a business plan. In addition to the business plan chapter, theoretical part of the paper includes a chapter dedicated to business information, which places emphasis on the types of business information, their sources, and the challenges related to the collection of information that entrepreneurs encounter in modern business. The empirical part of the paper elaborates a business plan for conversion of a hotel into a home for the elderly and infirm, and then analyses the plan from the aspect of heterogeneity of sources and types of information used, which represented the basis for drawing up this business plan. Special emphasis was placed on the analysis of the information base for market analysis, information required for the preparation of financial plan, information required for the preparation of marketing strategy and sources of information required for preparation of SWOT analysis.
In the final part of the paper, based on the conducted analysis, it was concluded that, when preparing a business plan, entrepreneurs need to use heterogeneous sources of information from several different sources in order to be able to come up with unique data. A written business plan is preceded by a large amount of time invested in collecting the necessary information, and the process of data acquisition is full of various challenges in assessing the accuracy of data and the credibility of sources. Ultimately, creativity in selecting sources of information and a high level of familiarity with the subject matter in terms of better recognition of accuracy and credibility of sources are key to eliminating challenges put before the entrepreneur when collecting and analysing data.
Ključne riječi
poslovni plan
prikupljanje informacija
analiza informacija
izvori informacija
Competitive/Business Intelligence
Ključne riječi (engleski)
business plan
collecting information
analysis of information
sources of information
Competitive/Business Intelligence
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:145:043156
Studijski program Naziv: Poduzetništvo Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: poslijediplomski specijalistički Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a specijalist/specijalistica poduzetništva (univ.spec.oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2018-01-09 13:15:09