Naslov Utjecaj elektroničkih medija na osobe starije životne dobi
Naslov (engleski) The impact of electronic media on elderly people
Autor Tamara Ljubić
Mentor Drago Ružić (mentor)
Član povjerenstva Boris Crnković (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Drago Ružić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Mirna Leko-Šimić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku Ekonomski fakultet u Osijeku (Katedra za marketing) Osijek
Datum i država obrane 2018-06-08, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Marketing
Sažetak Razvojem tehnologije mediji su povezali cijeli svijet i omogućili brzo prenošenje informacija. Mediji su integrirani u društvo, znatno doprinose oblikovanju stavova, vrijednosti i uvjerenja javnosti, te je njihov utjecaj na sve aspekte društva nemjerljiv.
Razvoj sredstava masovnog komuniciranja omogućio je stvaranje novih, učinkovitijih, jeftinijih, te time i pristupačnijih informacijsko- komunikacijskih kanala, čime se otvorila široka mogućnost oblikovanja cjelokupnog korpusa javnog znanja i mogućnost oblikovanja cjelokupnog života populacije.
Pojavom interneta svijet je u doslovnom smislu postao globalno selo. Pojava računala, te novih tehnoloških podloga i sustava omogućili su novo, drugačije shvaćanje društvene i kulturološke komunikacije. Recepcija medijskih sadržaja je demokratizirana i individualizirana, povećan je broj mogućih formi komuniciranja, povećana je brzina protoka informacija od izvora do primatelja, te podaci i informacije postaju trenutno dostupnim.
Društvene mreže su relativno novi fenomen u internetskim sferama. Društvene mreže predstavljaju on- line zajednice koje uobičajeno dijele zajedničke interese i aktivnosti te osiguravaju različite tehnologije, interakcije, blogove, instant poruke, newsfeeds i slično. Prednost društvenih mreža u odnosu na tradicionalne medije prepoznatljiva je u obujmu i ažurnosti prenošenja informacija do ciljane publike. Društvene mreže pokretač su za otvorenije i neposrednije komunikacije unutar i između različitih društvenih skupina, povećavaju transparentnost i sposobnost uključivanja pojedinca i javnosti u procese donošenja odluka, javnosti olakšavaju pronalaženje podrške i mobilizaciju u plemenitim idejama i akcijama.
Facebook, Twitter, Instagram, Skype, YouTube, platforme su koje omogućuju zainteresiranim akterima i javnosti neposredniji međusobni kontakt i interakciju.
Pojava interneta i novih komunikacijskih tehnologija zasigurno predstavlja novo poglavlje u razvoju društva koje je našlo svoje mjesto u svim sferama društvenog života. Internet i nove komunikacijske tehnologije omogućile su prikupljanje ogromnog broja podataka, kao i njihovo brzo pretraživanje.
U današnje je vrijeme tehnologija uznapredovala do te mjere da su ljudi sve više okrenuti digitalnoj tehnologiji zbog samog načina prijenosa informacija koji je tim putem brži i jednostavniji. Rad se osvrće na razvoj i nastanak medija: radija, tiska, televizije, interneta i ostalih oblika suvremene tehnologije, te kako ti isti mediji utječu na svakodnevni život osoba starije životne dobi. Unatoč uvjerenju da su elektronički mediji najviše popularni u mlađoj dobnoj skupini pokazat će se da i ljudi starije dobi uvelike mogu poboljšati svoj način života implementiranjem elektroničkih medija u svoj svakodnevni život.
Elektronički mediji daju široku arenu mogućnosti u kojoj osobe starije životne dobi mogu dobiti adekvatnu socijalnu potporu. U ovom je radu prezentirana anketa provedena među osobama starije dobi sa ciljem dobivanja slike o korištenju novih tehnologija u svakodnevnom životu starije populacije.
Sažetak (engleski) As the technology is advancing, digital media has connected the whole world and enabled a quick transfer of information. Digital media is integrated into society, its contribution of shaping the public attitudes, values and beliefs is significant, and their impact on all aspects of society is immutable.
The development of mass communication enabled the creation of new, more efficient, cheaper and more accessible information and communication channels, thus opening up a broad possibility of forming the entire public knowledge corpus and the ability to shape the overall life of the population.
With the emergence of the Internet, the world has literally become a global village. The emergence of computers and new technology platforms and systems enabled a new,different
understanding of social and cultural communication. The reception of media content is democratized and individualized, the number of possible forms of communication increased, the speed of flow of information streams from source to recipient increased allowing the data and information to become available instantly.
Social networks are a relatively new phenomenon in the internet sphere. Social networks represent online communities that share common interests and activities and provide different technologies, interactions, blogs, instant messaging, newsfeeds, and similar activities. The advantage of social networks over traditional media is recognizable in the volume and rapidness of transferring information to targeted audiences. Social networks are a driver for more open and direct form of communication within and between different social groups, they increase transparency and the ability to involve individuals and the public in decision-making processes, and they make it easier for the public to find support and mobilization in noble ideas and actions. Facebook, Twitter, YouTube and other platforms enable the interested collaborators and the public to have immediate contact and interaction.
The emergence of the Internet and new communication technologies is certainly a new chapter in the development of a society that found its place in all spheres of social life. The Internet and the new communication technologies have enabled huge amounts of data to be collected, as well as their fast search.
Technology has been advancing to the point that people are increasingly turning to digital technology because the very means of transferring information is faster and simpler. This paper focuses on the development and emergence of the media: radio, print, television, the Internet and other forms of contemporary technology, and how these media affect the everyday life of older people. Despite the belief that electronic media is the mostly popular in the younger age group, people of old age will be able to greatly improve their lifestyle by implementing electronic media in their daily lives.
Electronic media provides a broad range of opportunities where elderly people can get adequate social support. This paper presents a survey conducted among older people in order to obtain images of the use of new technologies in the everyday life of the elderly population.
Ključne riječi
elektronički mediji
radio
tisak
televizija
internet
oglašavanje
osobe treće životne dobi
društvene mreže.
Ključne riječi (engleski)
electronic media
radio
press
television
internet
advertising
elderly people
social networks
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:145:184951
Studijski program Naziv: Marketing posebnih područja Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: poslijediplomski specijalistički Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a specijalist/specijalistica marketinga posebnih područja (univ.spec.oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2018-07-03 16:38:03