Sažetak | Oglašavanje predstavlja neosobni, plaćeni i unaprijed dogovoreni oblik komunikacije između ponuđača i kupca s ciljem informiranja, stvaranja potrebe, poticanja na probnu kupovinu, te naposljetku, ostvarivanja prodaje. Većinom je usmjereno široj publici, no vremenom postaju sve zastupljeniji prilagođeni, odnosno personalizirani oglasi koji se temelje na istraživanju iskazanih namjera pojedinca. Dakle, svakoga dana tijekom internetskog pretraživanja korisnici ostavljaju tragove o svome
identitetu i kupovnim navikama. To mogu činiti svjesno, ali i nesvjesno, a ono što predstavlja trag svakog korisnika interneta naziva se digitalni otisak. Online plaćanje, služenje društvenim mrežama, objavljivanje sadržaja, čitanje digitalnih novina, komentiranje određenog sadržaja – sve su to aktivnosti koje formiraju digitalni otisak. Kako bi se osigurali individualno personalizirani oglasi za svakog pojedinca, potrebno je pomno pratiti kupovno ponašanje potrošača u internetskoj trgovini, odnosno saznati što je više moguće informacija o potencijalnim kupcima. Međutim, nisu svi potrošači naklonjeni spomenutim metodama oglašavanja. Mnogi su zabrinuti zbog niske razine privatnosti na internetu. S druge strane, potrošači značajno cijene mogućnosti koje im se pružaju, a dostupne su jednim klikom miša. Riječ je o vrlo jednostavnom načinu dijeljenja svojih iskustava, ali i pronalaska tuđih, što predstavlja značajnu pomoć prilikom procesa odluke o kupnji. Rad je podijeljen na teorijski i praktični dio. U teorijskom dijelu objasnit će se važnost i učinkovitost digitalnog oglašavanja i personalizacije, kao i nezaobilazan utjecaj digitalnih oglasa na trgovce, oglašivače i potrošače. Praktični dio zasniva se na evaluaciji rezultata primarnog istraživanja provedenog na devedeset ispitanika s područja Osječko-baranjske županije. |
Sažetak (engleski) | Advertising represents an impersonal, paid and pre-arranged form of communication between
the product and the customer with the aim of informing, creating a certain need, encouraging
them to buy, and finally, making a sale. It is mostly aimed at a wider audience, but over time,
personalized ads based on previous individual searches are becoming more prevalent.
So, every day during internet searches, users leave clues about their identity and shopping
habits. They can do this consciously but also unconsciously, and what constitutes a trace of
every internet user is called a digital footprint. Online payment, social media service, publishing
content, reading digital newspapers, commenting on certain content – these are all activities
that form a digital footprint. In order to ensure individually personalized advertisements for
each individual, it is necessary to closely monitor the purchasing behavior of consumers in the
online store, that is, to find out as much information as possible about potential customers.
However, not all consumers are fond of the aforementioned advertising methods. Many are
concerned about the low level of online privacy. On the other hand, consumers significantly
appreciate the opportunities provided to them, and they are available with a single click of a
mouse. It is a very simple way to share your experiences, but also to find others experiences,
which is a significant help when deciding to buy. The paper is divided into theoretical and
practical part. The theoretical section will explain the importance and effectiveness of digital
advertising and personalization, as well as the indispensable impact of digital ads on traders,
advertisers and consumers. The practical part is based on the evaluation of the results of the
primary survey conducted on ninety respondents from Osječko-baranjska county. |