Naslov Kreativne industrije kao nositelji budućeg gospodarskog razvoja
Naslov (engleski) CREATIVE INDUSTRIES AS DRIVERS OF FUTURE ECONOMIC DEVELOPMENT
Autor Ivana Unukić
Mentor Nataša Drvenkar (mentor)
Član povjerenstva Nataša Drvenkar (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Vladimir Cini (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ivo Mijoč (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku Ekonomski fakultet u Osijeku (Katedra za nacionalnu i međunarodnu ekonomiju) Osijek
Datum i država obrane 2016-09-23, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Organizacija i menadžment
Sažetak Kreativna ekonomija je ekonomija 21. stoljeća. Ona označava križanje kreativnosti i kulture s ekonomijom na globalnoj razini, a uključuje velikim dijelom tzv. simboličku proizvodnju te koristi informacijsko-komunikacijske tehnologije. Ni kreativnost ni ekonomija svakako nisu novi pojmovi, no novost je priroda i odnos stvoren među njima, koji generira izvanredne materijalne i nematerijalne vrijednosti i bogatstva. Cilj istraživanja ovog diplomskog rada je proučiti utjecaj kreativnih industrija na gospodarski razvoj svake zemlje kroz definiranje temeljnih pojmova i obradu dostupnih podataka o mapiranju kulturnih i kreativnih industrija promatranih zemalja.
Glavne osi kreativne ekonomije kreativne su industrije koje proizlaze iz kombinacije kreativnih umjetnosti i kulturnih industrija. Kreativne industrije dio su tzv. novog kapitalizma koji promiče važnost znanja i intelektualnog vlasništva. One se ne mogu svrstati niti u jedan industrijski sektor današnjice, no kroz svoje proizvode i procese prisutne su u svakome od njih. Generiranjem kreativnih industrija u određena lokalna područja, slika određenih gradova i regija postaje kreativna, tj. oni poprimaju obilježja kreativnih gradova i regija.
Prateći europske i svjetske trendove, može se zamijetiti i razvoj kreativnih industrija u Republici Hrvatskoj, što je popraćeno prvim Mapiranjem kreativnih i kulturnih industrija u Republici Hrvatskoj iz 2015. godine.
Republika Hrvatska 2013. godine ušla je u Europsku Uniju i prihvatila njezine programe i strategije za gospodarski razvoj. Tako je 2016. godine Vlada Republike Hrvatske donijela Strategiju pametne specijalizacije Republike Hrvatske za razdoblje od 2016. do 2020. godine i usvojila akcijski plan za provedbu iste u tekućoj i narednoj godini, a sve u okviru europske strategije Europa 2020 koja potiče gospodarski razvoj zemalja članica Europske Unije. Kroz Strategiju pametne specijalizacije potiče se i razvoj kreativnih industrija te povezivanje realnog sektora sa znanstvenim, kojeg u Republici Hrvatskoj dobro promiču popularizacijski simpoziji, a posebno Kreativna riznica koja se održava pri Ekonomskom fakultetu u Osijeku.
Sažetak (engleski) Creative economy is the term used to describe the economy of the 21st century. It represents a fusion of creativity and culture with the economy on a global scale, while in big part including the so-called symbolic production and usage of ICT. Neither creativity nor economics are new terms, but in their coexistence they spawned a certain nature and relationship which generates outstanding values, both material and non-material. The goal of this graduate thesis is to study the impact of creative industries on the economic development of each country by defining the basic terms and processing the available data on mapping of cultural and creative industries of the surveyed countries.
The main axis of creative economy are creative industries which originated from the combination of creative arts and cultural industries. Creative industries are the part of the so-called „new capitalism“, which promotes the importance of knowledge and intellectual property. While they cannot be sorted in any of the industrial sectors of today, their products and processes are existant in all of them. By generating the means of creative industries in certain local areas, the image of the cities and regions themselves becomes creative as they adopt the characteristics of creative cities and regions.
By following the european and global trends, one can notice the development of creative industries in Republic of Croatia, which is accompanied by the first Mapping of creative and cultural industries in Republic of Croatia from the year 2015.
The Republic of Croatia entered the European Union in 2013, and by doing so, it accepted its economic development programs and strategies. In that spirit, during the year 2016, the Croatian government brought up a document called Smart specialization strategy for the period from 2016 to 2020 and adopted an action plan for the implementaion of the aformentioned document in current and upcoming year which acts as part of the framework of the Europe 2020 strategy, developed by the Europan Union. By using the Smart specialization strategy, there comes an incentive for the development of creative industries which connects the real sector with the scientific sector, promoted in Croatia by the popularization simposiums, eg. Creative treasury by Faculty of Economics in Osijek.
Ključne riječi
kreativna ekonomija
kreativne industrije
Europa 2020
pametne specijalizacije
popularizacijski simpozij
Ključne riječi (engleski)
creative economy
creative industries
Europe 2020
smart specialization
popularization simposia
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:145:674252
Studijski program Naziv: Financijski menadžment Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ekonomije (mag.oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2016-11-04 12:22:13