Sažetak | Jedna od marketinških aktivnosti putem interneta jest elektronička pošta. Elektronička pošta, odnosno e-mail, omogućava prijenos tekstualnih poruka i dokumenata putem internet na adresu pošiljatelja u standardnoj (pošiljatelj@poslužitelj/domena).
Sadržaj e-maila se formira prema standardnim elementima (zaglavlje i tijelo). Elektronička pošta, osim za međusobnu komunikaciju unutar poslovanja, služi kao marketinški alat te omogućava slanje komercijalnih poruka krajnjim potrošačima. Neovisno radi li se o standardnom oglašavanju ili marketinškim aktivnostima e-mailom, nužno je da je korisnik upoznat s poslovanjem poduzeća te da daje dozvolu za korištenje osobnih podataka u daljnje marketinške svrhe. Kako bi se korisnici zaštitili, 2018. godine na snagu stupa opća uredba o zaštiti podataka (GDPR). Brojna poduzeća koriste ovu metodu kako bi ostvarili veću prodaju, podigli svijest o proizvodu/usluzi, ostvarili već broj posjeta, prikupili informacije i druge, no uvođenje GDPR-a donosi nove značajke prilikom obrade osobnih podataka. Različite su vrste sadržaja kojima se pristupa potrošačima, kao što su: newsletter, posebne ponude, promotivni materijal za medije, posebne ponude, sponzorirane poruke, automatski odgovori i slično. Komunikacija e-mailom nosi niske troškove, direktno upućuje potencijalne korisnike na web-stranicu, individualnu komunikaciju i drugo. No, osim prednosti koje ova metoda nudi, postoje i nedostatci kao što je spam. Spam je masovno slanje poruka s ciljem promocije proizvoda i usluga.
Nužno ga je izbjegavati jer je riječ o ilegalnom pristupu korisnicima, koji rezultira lošim odazivom i stvaranjem negativnog publiciteta. Za određivanje prave marketinške kampanje, koja će rezultirati većim doprinosom, koristimo “A/B split testing”. |
Sažetak (engleski) | One of the marketing activities via the Internet is electronic mail. Electronic mail or e-mail enables the transmission of text messages and documents via the internet to the sender's address in a standard form (sender@server/domain).
The content of the e-mail is formed according to standard elements (header and body).
Electronic mail, in addition to mutual communication within the business, serves as a marketing tool and enables the sending of commercial messages to end consumers. Regardless of whether it is standard advertising or e-mail marketing activities, it is necessary that the user is familiar with the business of the company and that he gives permission for the use of personal data for further marketing purposes. In order to protect users, the General Data Protection Regulation (GDPR) entered into force in 2018. Many companies use this method to achieve more sales, raise awareness of the product/service, achieve more visits, collect information and other, but the introduction of GDPR brings new features when processing personal data. There are different types of content that are accessible to consumers, such as newsletters, special offers, promotional material for the media, special offers, sponsored messages, automatic responses and others. E-mail communication carries low costs, direct potential users to the website, individual communication and more. However, apart from the advantages that this method offers, there are also disadvantages such as spam. Spam means mass sending of messages with the aim of promoting products and services. It is necessary to avoid it because it is illegal access to users, which results in poor response and the creation of negative publicity. To determine the right marketing campaign, which will result in a higher contribution, we use "A/B split testing". |