Sažetak | U radu se analiziraju promjene u organizaciji i upravljanje promjenama, s fokusom na
promjenama u segmentu proizvoda i usluga, na primjeru organizacije Cedevita d.o.o. Glavni
brend ove organizacije je instantni napitak Cedevita, koja je ujedno i jedan od najpoznatijih
domaćih i regionalnih brendova. Taj status ovaj je brend postigao velikim dijelom upravo
kvalitetnim upravljanjem proizvodom, odnosno brendom, brendiranjem i upravljanjem
promjenama proizvoda. Cedevita se proizvodi od 1970. (izumljena je godinu dana ranije) i
tada je, u prvim godinama nakon početka proizvodnje, njena proizvodnja iznosila 20 tona
godišnje, a 10 godina kasnije porasla je na 2000 tona, dok danas iznosi 9000 tona. Brend je
zadržao svoje suštinske, ključne atribute koje je imao i na početku (kao osvježavajući
vitaminski napitak dostupan svima, bilo kada), a evoluirao je najviše u pogledu dodavanja
novih okusa, redizajna ambalaže i uvođenja novih vrsta pakiranja. Te su promjene uglavnom
bile inkrementalne (plitke), parcijalne (uske) i evolutivne (spore). Općenito gledano, riječ
je o adaptivnim i inovativnim promjenama koje su podrazumijevale poboljšanje postojećih
proizvoda, uvođenje novih proizvoda, branding, rebranding i redizajn, a rezultat toga su
poboljšane značajke proizvoda i uvođenje inovativnih proizvoda. Danas je, zahvaljujući
tome, Cedevita i nakon više od 50 godina postojanja itekako prisutna na tržištu, ukupno u
30 zemalja svijeta, te se i dalje, kao glavni brend organizacije Cedevita d.o.o., temelji na
vrijednostima i atributima kao što su duga tradicija postojanja, svježina okusa, a u novije
vrijeme sve se više naglašava i održivost kao vrijednost koju brend želi promicati i
implementirati. |
Sažetak (engleski) | The paper analyzes changes in the organization and change management, with a focus o
products and service changes of the organization Cedevita d.o.o. in Croatia. The main brand
of this organization is the instant vitamin drink Cedevita, which is also one of the most
famous Croatian and regional brands. This status was achieved mostly through quality
product (brand) management and product change management. Cedevita has been produced
since 1970 (it was invented in 1969) and in the beginning its production amounted to 20
tons per year. 10 years later it increased to 2,000 tons, while today it is 9,999 tons. The brand
has kept its essential, key attributes that it had at the beginning (as a refreshing vitamin drink
available to everyone, anytime), and has evolved mostly in terms of adding new flavors,
redesigning the packaging and introducing new types of packaging. These changes were
mostly incremental (shallow), partial (marrow) and evolutionary (slow). In general, it is
about adaptive and innovative changes that entailed the improvement of existing products,
the introduction of new products, branding, rebranding and redesign, and the result was
improved product features and the introduction of innovative products. Today, thanks to
this, Cedevita is strong brand, even after more than 50 years of being present on the market.
It is sold in 30 countries around the world and is still, as the main brand of the company
Cedevita d.o.o., based on value and attributes such as long tradition of existence, freshness,
and recently, sustainability has been emphasized more and more as a value that the brand
wants to promote and implement. |