Naslov Dizajn u funkciji marketinga
Naslov (engleski) DESIGN IN THE FUNCTION OF MARKETING
Autor Tina Gecan
Mentor Mane Medić (mentor)
Član povjerenstva Mane Medić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Marijana Zekić Sušac (član povjerenstva)
Član povjerenstva Blaženka Hadrović Zekić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku Ekonomski fakultet u Osijeku (Katedra za marketing) Osijek
Datum i država obrane 2017-06-02, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Marketing
Sažetak Dizajn je čimbenik koji će često tvrtki omogućiti konkurentnu prednost. Dizajn je ukupnost svojstava koja utječu na izgled i funkciju proizvoda u skladu sa zahtjevima kupaca. Dizajner treba procijeniti koliko investirati u razvoj svojstva, učinkovitost, dosljednost, pouzdanost, popravljivost i stil. S gledišta tvrtke, dobro dizajniran proizvod bit će lako proizvoditi i distribuirati. S gledišta kupca, dobro dizajniran proizvod bit će ugodan za gledanje i lagan za otvaranje, instaliranje, korištenje, popravljanje i odbacivanje. Marketing prije svega mora pružiti odgovor na pitanje kada, kako i zašto da se priđe dizajnu proizvoda. Kreiranje znaka, maskote, boje, slova i svega ostaloga - činitelji su koji zaokruženom sustavu prezentacije poduzeća na tržištu oblikuju vizualni identitet. Vizualni identitet izvire iz imidža što ga poduzeće ima ili želi izgraditi. Dobar poduzetnik nikad ne zaboravlja da proizvod najbolje prodaje sam sebe u atraktivnoj ambalaži koja privlači kupce, koja informira, koja djeluje „nagovarački“. Vizualni identitet stvaraju i održavaju stručnjaci iz područja grafičkog dizajna, vizualnih komunikacija i marketinga u svrhu postizanja ciljeva tvrtke ili korporacije. Ukoliko se radi o vizualnom identitetu tvrtke koje nudi proizvode, integralni dio vizualnog identiteta robne marke je izgled proizvoda, odnosno izgled ambalaže. Vizualni elementi poruke ostvaruju svoju funkciju samo ako se poštuju kriteriji uspješnog grafičkog oblikovanja i komunikološke strukture čovjeka, koji u obzir uzimaju psihofizičke osobine ljudskog oka, osnovne zakonitosti percepcije i vanjske faktore (medij, mjesto izlaganja).
Sažetak (engleski) Design is a factor that will often allow the company a competitive edge. Design is the totality of properties that affect the appearance and function of products in accordance with the requirements of customers. Designer should evaluate how much to invest in the development of properties, efficiency, consistency, reliability, repairability and style. From the standpoint of the company, well-designed product will be easy to produce and distribute. From the viewpoint of the customer, a well-designed product will be pleasant to look at and easy to open, install, use, repair and rejection. Marketing primarily has to provide an answer to the question of when, why and how to approach the design of products. Creating a logo, mascot, colors, letters and everything else - are factors that shape the visual identity of the company on the market. Visual identity springs from the image which the company has or wants to build. A good entrepreneur never forgets that the product best sells itself when it’s in attractive packaging that attracts customers, informs and acts "persuasively". The visual identity is created and maintained by experts in the field of graphic design, visual communication and marketing in order to achieve the objectives of the company or corporation. In the case of the visual identity of the company that provides products, an integral part of the visual identity of the brand is the appearance of the product or packaging design. Visual elements of message exercise its function only if the criteria of a successful graphic design and comunicational structure of man are honored, which take into account the psychological and physical characteristics of the human eye, the basic laws of perception and external factors (media, place of exposure).
Ključne riječi
dizajn
marketing
vizualni identitet
Ključne riječi (engleski)
design
marketing
visual identity
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:145:377871
Studijski program Naziv: Marketing Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije (univ. bacc. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2017-07-04 07:56:11