Naslov Upravljanje znanjem u organizaciji
Naslov (engleski) KNOWLEDGE MANAGEMENT IN COMPANIES
Autor Nives Vejić
Mentor Željko Požega (mentor)
Član povjerenstva Željko Požega (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Boris Crnković (član povjerenstva)
Član povjerenstva Đula Borozan (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku Ekonomski fakultet u Osijeku (Katedra za management, organizaciju i poduzetništvo) Osijek
Datum i država obrane 2017-09-18, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Organizacija i menadžment
Sažetak Znanje je neosporno važan – ako ne i najvažniji dio poslovanja. To je sposobnost ljudi da koriste informacije za rješavanje složenih problema i prilagođavanje promjenama, pojedinačna sposobnost da se svlada nepoznato. Upoznat ćemo se s dvije vrste znanja, a to su tacitno i eksplicitno znanje koje se značajno razlikuju. Tacitno znanje se naziva i subjektivnim, zatvorenim, osobnim, tihim ili proceduralnim znanjem, dok se za eksplicitno znanje koriste izrazi objektivno, otvoreno, jasno ili deklarativno znanje. Tacitno znanje je ono nevidljivo i koje se teško izražava. Eksplicitno znanje, dakle znanje koje je izraženo, a koje se u eksplicitnom obliku iskazuje brojkama i slovima, može biti pohranjeno te lako pretraživano uz pomoć informacijske tehnologije. Tacitno znanje, da bi se moglo prenositi, mora biti pretočeno u eksplicitno znanje koje zatim, njegovim korištenjem i modificiranjem, postaje ponovno tacitno znanje. Kada se implicitno znanje pretvara u eksplicitno to se naziva konverzija znanja. Konverzija znanja je važna za svaku organizaciju zato što omogućuje organizaciji da poveća organizacijsko znanje, koje ostaje organizaciji. Postoje četiri modela konverzije znanja. Kroz rad je vidljivo da je upravljanje znanjem bitno zato što stvara motiviranije zaposlenike, dovodi i do veće dostupnosti ekspertnih znanja te do bržeg i kvalitetnijeg rješavanja zahtjeva kupaca. Strategija upravljanja znanjem mora biti u skladu s općom strategijom poduzeća. Postoje dvije strategije upravljanja znanjem, a to su strategija kodiranja i strategija personalizacije. Strategija kodiranja pruža kvalitetne, pouzdane i brze informacije putem implementacije sustava višestruko koristeći kodirano znanje. Dok strategija personalizacije pruža kreativne i analitički točne savjete vezane uz strategijske probleme kroz individualne stručnosti.
Sažetak (engleski) Knowledge is indisputably important - if not the most important part of the business. It is the ability of people to use information to solve complex problems and adaptation to change, the individual ability to overcome the unknown. We will get acquainted with two types of knowledge, which are tacit and explicit knowledge that are significantly different. Tacit knowledge is also called subjective, personal, tacit, silent or procedural knowledge, while explicitly speaking, explicit, declarative, or declarative knowledge is used for explicit knowledge. Tacit knowledge is invisible and difficult to express. Explicit knowledge, that is, expressed knowledge, which is explicitly expressed in numbers and letters, can be stored and easily searched with the help of information technology. Tacit knowledge, in order to be transmitted, must be transposed into explicit knowledge which then, by its use and modification, becomes silent knowledge again. When implicit knowledge becomes explicitly referred to as conversion of knowledge. Conversion of knowledge is important to any organization because it allows the organization to increase organizational knowledge, which remains the organization. There are four conversion models. Through the work it is evident that knowledge management is important because it creates more motivated employees, leads to greater availability of expert knowledge and to faster and better customer satisfaction. The knowledge management strategy must be in line with the company's overall strategy. There are two knowledge management strategies, namely coding strategies and personalization strategies. The coding strategy provides quality, reliable, and fast information through system deployment using multiple encrypted knowledge. While the personalization strategy provides creative and analytically accurate counseling related to strategic issues through individual expertise.
Ključne riječi
znanje
vrste znanja
upravljanje znanjem
konverzija znanja
strategije upravljanja znanjem
Ključne riječi (engleski)
knowledge
knowledge types
knowledge management
knowledge conversion
knowledge management strategy
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:145:638502
Studijski program Naziv: Menadžment Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije (univ. bacc. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2017-09-29 06:44:10