Naslov Visualizing Social Entrepreneurship in Croatia: Macro-Meso-Micro Level Interactions
Autor Tina Lee Odinsky Zec
Mentor Slavica Singer (mentor)
Član povjerenstva Paul Stubbs (predsjednik povjerenstva) strani drzavljanin: Nije dostupno
Član povjerenstva Slavica Singer (član povjerenstva)
Član povjerenstva Sanja Pfeifer (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku Osijek
Datum i država obrane 2017-04-06, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Ekonomika poduzetništva
Univerzalna decimalna klasifikacija (UDC ) 658 - Poslovni menadžment, upravljanje, administracija. Organizacija poslovanja
Sažetak Svrha: Svrha ovog doktorskog rada promicanje je razumijevanja društvenog poduzetništva u Hrvatskoj kroz istraživanje veza među akterima na različitim razinama, a koji nastoje uravnotežiti društvene i ekonomske ciljeve svoga djelovanja. Razvoj vizualnih tehnika, zajedno s naracijom i pripovijedanjem, služi nastojanju da se iskomuniciraju dinamički slojevi društvenog poduzetništva za različite dionike.
Dizajn/metodologija/pristup: Istraživanje koristi općenito post-pozitivistički, kvalitativan pristup, povezuje teoriju kompleksnosti i utemeljenu teoriju radi analiziranja dinamike razina pojedinca (mikro razina), entiteta (mezo razina) i šireg sustava (makro razina). Istraživanje 'okreće i kombinira' niz istraživačkih metoda i alata, koristeći i prilagođavajući etnografska i sudionička promatranja koja istraživaču daju priliku da bude blizu interakcija u društvenom poduzetništvu u koje uranjanja terenskim radom tijekom mnogih godina. Triangulacija metoda u kombinaciji s predanošću refleksivnoj istraživačkoj praksi pomogle su proizvesti vizualizacije i narativna svjedočanstva, studije slučaja i vinjete kojima se moglo opisati i analizirati dinamične fenomene u nastajanju na različitim razinama, kao i interakcije među njima.
Spoznaje: Ekosustav društvenog poduzetništva u Hrvatskoj se razvija, iako na mahove i neravnomjerno, u domenama politike, financija, kulture, podrške i ljudskoga kapitala. Iako je naglasak stavljen na modelima društvenih poduzeća koji mogu biti usvojeni ili prilagođeni za Hrvatsku, budući razvoj sektora zahtijevat će podršku i u javnim, i u privatnim i u neprofitnim organizacijama. Sveučilište ima ulogu u izgradnji mostova između generacija kako bi pomogla isticanju važnosti spajanje društvenih i ekonomskih ciljeva u promišljanjima budućih diplomanata, bivših studenata, partnera i drugih dionika. Društveni poduzetnici koji se suočavaju s ''uspjehom'' i ''neuspjehom'' mogu pružiti ključne lekcije o tome kako interakcije na mikro razini imaju implikacije na održivost društvenog poduzeća kao i na šire posljedice na makro razini koje s vremenom treba riješiti.
Ograničenja istraživanja/implikacije: Buduća istraživanja mogu se graditi na razvijenom modelu, mapiranjem novih slučajeva održivih poslovnih inicijativa i adresiranjem institucionalnih uvjeta koji su omogućili njihov razvoj. Veći konsenzus oko definicije i prakse društvenog poduzetništva može se dobiti putem komparativnih studija strateški proširenih diljem evropske istraživačke mreže. Ovdje prikazane istraživačke i konceptualne osnove društvenog poduzetništva zahtijevaju daljnju razradu kako bi se uspostavila čvrsta teorija relevantna za više razina i konteksta.
Praktične implikacije: Razmjena informacija između laika i stručnjaka u društvenim i ekonomskim sferama vjerojatnije će se dogoditi kroz stvaranje alata za vizualizaciju i pripovijedanje koji prepoznavanje uzoraka društvenih potreba i poslovnih prilika čine transparentnijim od generiranja dodatnih podataka. Predstavljeni vizualni alati mogu pomoći u mapiranju ekosustava društvenog poduzetništva. Uloga raznolikih javnih, privatnih i aktera neprofitnog sektora na taj način postaje jasnija što povećava prilike za stvaranje snažnog kolaborativnog okruženja s pozitivnim društvenim i ekonomskim utjecajem.
Originalnost i vrijednost: Studija predlaže usvajanje perspektive koja postavlja terminologiju društvenog poduzetništva (makro), društvenog poduzeća (mezo), društvenog poduzetnika (mikro) po razinama, kako bi bilo jasno da su pojmovi međusobno povezani, ali ne nužno i zamjenjivi. Time studija doprinosi postojećim saznanjima jer se temelji na osnovnom radu i može olakšati okolnosti u kojima nova istraživanja mogu ostvariti ciljane doprinose.
Sažetak (engleski) Purpose: The purpose of this doctoral dissertation is to promote the understanding of social entrepreneurship in Croatia by exploring the linkages between actors at different levels in their pursuit of balancing social and economic goals. The deployment of visual techniques together with narrative, storytelling, serves to communicate the dynamic layers of social entrepreneurship for diverse stakeholders.
Design/Methodology/Approach: The research utilizes a broadly post-positivist, qualitative approach, combining complexity theory and grounded theory to analyse the individual (micro-), entity (meso-) and broader system (macro-) level dynamics. The research ‘bends and blends’ an array of research methods and tools, utilizing and adapting ethnographic and participant observation, allowing the researcher to remain close to social entrepreneurship interactions through field work immersion over many years. Triangulation of methods, combined with a commitment to reflexive research practice, helped to produce visualizations and narrative accounts, case studies and vignettes capable of describing and analyzing dynamic, emergent, phenomena at different levels and the interaction between them.
Findings: The social entrepreneurship eco-system in Croatia is evolving, albeit fitfully and unevenly, across the domains of policy, finance, culture, support, human capital. While emphasis has been placed on social enterprise models that can be adopted or adapted to Croatia the future development of the sector will require support across public, private and nonprofit institutions. The University has a role in building bridges between generations to help draw attention to bringing social and economic goals together in the mindset of future graduates, alumni, partners and other stakeholders. Social entrepreneurs dealing with apparent ‘success’ and ‘failure’ can provide key lessons on how micro-level interactions have implications on both social enterprise sustainability as well as broader macro-level ramifications that need to be addressed over time.
Research limitations/implications: Future research can build on the model developed, mapping out additional cases of sustainable business initiatives and addressing the institutional conditions which allowed them to thrive. A greater consensus regarding definitions and practice may be obtained through comparative studies extended strategically across a European-wide research network. The exploratory and conceptual foundations of social entrepreneurship presented here require further elaboration to establish robust theory relevant across multiple levels and contexts.
Practical Implications: Sharing information between laypersons and experts in the social and economic spheres is more likely to be achieved through creating visualization and storytelling tools which make pattern recognition of social needs and business opportunities more transparent rather than through the generation of ever more data. The visual tools introduced can help map out the social entrepreneurship eco-system. In this way the role of diverse public, private and nonprofit sector actors can be rendered more clearly thereby increasing the possibilities for a strong collaborative environment with positive social and economic impact. Originality and Value: The study proposes adopting a perspective that nests terminology of social entrepreneurship (macro), social enterprise (meso), social entrepreneur (micro) in levels in order to make it clear that the concepts are interconnected but not necessarily interchangeable. This adds value to the existing body of knowledge as it builds on anchor work and can improve the ease in which new researchers can make targeted contributions.
Ključne riječi
Društveno poduzetništvo
teorija kompleksnosti
Hrvatska
etnografija
vizualizacija
pripovijedanje
mapiranje
Ključne riječi (engleski)
Social Entrepreneurship
complexity theory
Croatia
ethnography
visualization
storytelling
mapping
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:145:157930
Studijski program Naziv: Poduzetništvo i inovativnost Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: poslijediplomski doktorski Akademski / stručni naziv: doktor/doktorica znanosti, područje društvenih znanosti, polje ekonomija (dr.sc.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2018-01-08 12:59:27