Naslov Koncept upravljanja znanjem u organizaciji
Naslov (engleski) Concept of knowledge management in organization
Autor Karla Pavlović
Mentor Jerko Glavaš (mentor)
Član povjerenstva Jerko Glavaš (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Boris Crnković (član povjerenstva)
Član povjerenstva Željko Požega (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku Ekonomski fakultet u Osijeku (Katedra za kvanititavne metode i informatiku) Osijek
Datum i država obrane 2018-06-20, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Organizacija i menadžment
Sažetak U vrijeme naglog razvoja informacijskih tehnologija te internetskih mreža, organizacije sve
više ulažu u razvoj vlastitog intelektualnog kapitala. Pojam istoga se kroz vrijeme mijenjao,
no intelektulani kapital može se definirati kao skup različitih materijalnih i nematerijalnih
čimbenika koji utječu na razvoj i održavanje konkurentnosti organizacije. Iako je sveopće
mišljenje kako u današnje vrijeme informacije dolaze same do nas, što je i točno, poduzeća
trebaju zaposlenike koji će te informacije iskoristiti na najbolji mogući način i od njih dobiti
povratnu korist. Tako su se pojavili poslovni informacijski sustavi, oku nevidljiv pojam no
vrlo značajan. Poslovni sustavi razgraničavaju informacije na korisne i nekorisne, dodijeljuju
ih osobama koje su zaduženi za pojedini segment poruke, te ju prosljeđuju dalje. Stoga je
izrazito bitno podijeliti sustav na dijelove poput : sektor za planiranje, sektor za organizaciju i
sektor kontrole. Nabrojani pojmovi ujedno predstavljaju i funkcije menadžmenta, što ukazuje
na to da glavnu ulogu u rasporedu zaposlenika i njihovom radu vode top menadžeri koji svoje
zahtjeve prosljeđuju srednjem i na kraju operativnom menadžmentu. Glavni zadatak
menadžera je prijenjeti zadatke na razumljiv i jasan način zaposlenicima koji će tada moći
izvršiti što se od njih i tražilo. No kako bi se posao odvijao što jednostavnije potrebno je
educirati zaposlenike, poticati njihovu kreativnost te stvoriti ˝organizaciju koja uči˝ . Kasnije
u procesu osobe na najvišim hijerarhijskim položajima trebaju upravljati znanjem koje
posjeduju, kako svojim tako i svojih radnika. Koristi od upravljanja znanjem su velike ukoliko
se iskoriste kvalitetno i na području gdje su najkorisnije. Kako sve to djeluje i tko sve čini
znanje organizacije biti će opisano u ovom radu.
Sažetak (engleski) At the time of the rapid development of information technology and internet networks,
organizations increasingly invest in the development of their own intellectual capital. The
concept of the same is changed over time, but intellectual capital can be defined as a set of
different material and immaterial factors that affect the development and maintenance of the
organization's competitiveness. While it is commonly believed that information comes to us
right now, we need employees who will use this information in the best possible way and
receive feedback from them. Thus, business information systems emerged, an invisible idea,
but not very significant. Business systems delimit information to useful and useless, assign
them to people who are in charge of a particular segment of the message, and forward it to
you. It is therefore essential to divide the system into parts such as the planning sector, the
organization sector and the control sector. The terms set out also represent managerial
functions, which indicates that the top role in the employee's layout and their work is led by
top managers who pass their requirements to middle and end management. The main task of a
manager is to transfer tasks in a clear and clear way to employees who will then be able to
perform what they are looking for. But to make the job as easy as possible, it is necessary to
educate employees, encourage their creativity, and create a "learning organization". Later in
the process of the person at the highest hierarchical positions they need to manage the
knowledge they own, both their own and their employees. The benefits of knowledge
management are great if they are used efficiently and in the area where they are most useful.
As all this works and who makes the knowledge of the organization will be described in this
paper.
Ključne riječi
znanje
intelektualni kapital
menadžment
informacija i organizacija
Ključne riječi (engleski)
knowledge
intellectual capital
management
information and organization
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:145:697086
Studijski program Naziv: Financijski menadžment Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije (univ. bacc. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2018-08-30 06:49:25