Naslov korporacijsko poduzetništvo
Naslov (engleski) Corporate entrepreneurship
Autor Matej Markan
Mentor Aleksandar Erceg (mentor)
Član povjerenstva Aleksandar Erceg (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Anamarija Delić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Julia Perić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku Ekonomski fakultet u Osijeku (Katedra za management, organizaciju i poduzetništvo) Osijek
Datum i država obrane 2018-09-13, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Ekonomika poduzetništva
Sažetak Završni rad na temu 'Korporacijsko poduzetništvo ' potaknut je željom da se istraži razina
poduzetničkog ponašanja u velikoj korporaciji, odnosno dokazivanje kako i korporacije,
jednako kao i mali te srednji poduzetnici, moraju djelovati poduzetnički kako bi opstale i
nastavile svoj rast i razvitak. Tijekom pisanja završnog rada korišteni su razni internetski
članci, power point prezentacije kolegija Korporacijsko poduzetništvo, časopisi, knjige, a
samom radu najviše je pridonio intervju s voditeljicom poslovnice trgovačkog poduzeća.
Voditeljica je odgovorila na tri upitnika: Mjerenje poduzetničkog intenziteta korporacije,
Mjerenje okoline korporacije, Mjerenje poduzetničke klime u korporaciji. Upitnici su ujedno i
baza završnog rada jer se pomoću njih najviše može ući u suštinu intenziteta poduzetničkog
ponašanja unutar korporacije te uvidjeti razni oblici aktivnosti koji potiču poduzetničko
ponašanje.Osim ispunjenih upitnika, voditeljica je prenijela brojne svakodnevne situacije i
odluke koje trgovačko poduzeće čine toliko uspješnim te cijenjenim među kupcima.
Primjerice, uvođenje novih proizvoda, novih usluga te sami način ophođenja prema kupcima.
Sve navedeno pokazalo je kako trgovačko poduzeće svakodnevno poduzetnički djeluje, kupci
su to prepoznali, a glavni dokaz tomu jest uspješnost poslovanja koje se očituje u stalnom
širenju korporacije te otvaranju novih poslovnica, novih radnih mjesta, ali i ono najbitnije –
zadržavanje postojeće kvalitete te postojećeg standarda, unatoč stalnom širenju. Osim toga,
korporacija provodi širenje na potpuno nova područja, odnosno ulazi na nove tržišne niše,
poput obrazovanja i školovanja novih kadrova putem projekta pod nazivom dualni studij.
Nakon provedenog istraživanja metodom upitnika te intervjuom s voditeljicom poslovnice,
došlo se do zaključka kako poduzetničko ponašanje i uspješnost ove korporacije kreće od
najnižih hijerarhijskih redova prema najvišima.
Sažetak (engleski) Final paper on subject 'Corporate entrepreneurship' is boosted by desire to investigate level of
corporate behavior in a big corporation, apropos proving that corporations, same as small and
medium entrepreneurs, must react corporative to survive and continue their growth and
development. Different internet articles, power point presentations of college Corporate
entrepreneurship, magazines and books were used during writing final paper but interview
with the head of the branch contributed mostly. Head of the branch has answered on the three
questionnaires: Measuring corporative intensity of corporation, Measuring environment of
corporation and Measuring corporative climate in corporation. Questionnaires are basis of
final paper because using them you can get in essence of intensity of corporative behavior
within corporation and see different activities which encouraged corporative behavior. Except
filled questionnaires head of the branch communicate a lot of everyday situations and
decisions which made this trading company/corporation so successfully and respectable
among customers. For example, introduction of new products, new services and way of
behavior toward customers. Everything stated showed that this trading
company/corporation act corporative everyday, customers recognized that, and the main proof
of that is business success which is manifested by constantly spreading of corporation.
opening new branches and jobs and the most important thing – keeping existing quality and
standard despite constantly growth. Furthermore, observed trading company/corporation
entering new areas – new market niches like staff education through dual study project. After
research it can be assumed that corporative behavior of and success of this trading
company/corporation start from bottom to top.
Ključne riječi
intenzitet poduzetničkog ponašanja
trgovačko poduzeće
korporacijsko poduzetništvo
rast i razvitak
Ključne riječi (engleski)
intensity of entrepreneurial behavior
trading company
corporate entrepreneurship
growt and development
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:145:952657
Studijski program Naziv: Poduzetništvo Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije (univ. bacc. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2018-11-16 09:28:22