Naslov Sustavi poslovne inteligencije u bankarstvu
Naslov (engleski) Business intelligence in banking
Autor Matea Cindrić
Mentor Marijana Zekić Sušac (mentor)
Član povjerenstva Marijana Zekić Sušac (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Josip Mesarić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Martina Briš Alić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku Ekonomski fakultet u Osijeku (Katedra za kvantitativne metode i informatiku) Osijek
Datum i država obrane 2019-09-25, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Poslovna informatika
Sažetak U novije vrijeme poslovna inteligencija u poduzećima ima sve veći značenje. Poslovna
inteligencija se zapravo primjenjuje da se stvori znanje i prikupe potrebne informacije o
kupcima, konkurenciji, poslovnim partnerima i stanju na tržištu. Tako se u ovom radu i govori
o poslovnoj inteligenciji koja obuhvaća široki spektar metodologija, aplikacija i alata koje
omogućuju organizacijama skupljanje potrebnih podataka iz internih sustava te vanjskih
izvora. Potencijalne prednosti alata za poslovnu inteligenciju uključuju optimiziranje internih
poslovnih procesa, ubrzavanje i poboljšanje odlučivanja, pokretanje novih prihoda, stjecanje
konkurentske prednosti nad poslovnim konkurentima te povećanje operativne učinkovitosti.
Cilj istraživanja je definiranje najznačajnijih karakteristika softvera poslovne inteligencije
koje doprinose poboljšanju poslovanja. Poslovna inteligencija se kod većih organizacija
primjenjuje za praćenje događanja unutar same organizacije, pa tako i stanja na tržištu. Na taj
način bi organizacije mogle reagirati na promjene, osim toga ostale bi na vodećim pozicijama
ili pak došle do vodećih pozicija. Takve organizacije sakupljaju ogromne količine podataka
koje zatim obrađuju te se iz njih dobivaju informacije o tome kakvo je stanje na tržištu te
aktivnostima i procesima unutar same organizacije. U ovom radu navedena su tri softvera
poslovne inteligencije, a to su Tableau, SAS i Analyzer. Kako bi mogućnosti pretvorili u
stvarnost, potrebna je snaga podataka koji su uvijek nadohvat ruke, a za dobivanje vrijednost
od podataka koji se već posjeduju upravo služe i ovi navedeni softveri koji se danas koriste u
svim tvrtkama. Da bi se došlo do bitnih zaključaka, provedeno je i istraživanje o
primjenjivanju pojedinih alata u hrvatskim organizacijama Dakle, uvođenje poslovne
inteligencije u poslovanje omogućuje organizacijama da na što bolji i učinkovitiji način
analiziraju trendove na ciljnom tržištu. Na taj način bi prilagodile svoju ponudu koja bi
odgovarala željama i potrebama kupaca. Omogućuje i povezivanje mnogih vrsta podataka iz
raznih izvora kao i provođenje detaljnih analiza. Osim toga omogućuje korištenje
interaktivnih izvještaja, a to omogućava produktivnost i efikasnost zaposlenika te cijele
organizacije.
Sažetak (engleski) Business intelligence in enterprises has become increasingly important in recent times. Used
to create knowledge and gather information about competitors, customers, business partners
and market conditions. Thus, this paper discusses business intelligence, which includes a wide
range of tools, methodology and application that enables the collection of data from internal
systems and external sources. The potential benefits of business intelligence tools are to
optimize internal business processes, accelerate and improve decision making, drive new
revenue, reach competitive potential, and increase business opportunities and increase
operational operations. The aim of the research is to define the most important features of
business intelligence software that contribute to business improvement. Business intelligence
is used by large organizations to monitor market conditions and events within the same
organization to respond to changes or stay in water positions or reach them. These
organizations collect large amounts of data, process and retrieve information about market
conditions and processes and activities within organizations. In this paper, list three software
intelligence, up to Tableau, SAS, and the analyzer. As the capabilities have turned into
reality, they need data security that has always upgraded their hands, and to get the value of
the data already visited, it is the software that is used by all businesses today. In order to
prove relevant conclusions, research will be proven on the application of each of the tools in
Croatian organizations. Thus, the introduction of business intelligence into the business of a
possible business to improve and more effectively analyze trends in the target market and thus
adjust their offer to meet the needs and desires of customers. It also enabled linking different
data from different data sources and conducting detailed analysis, as well as using interactive
reports, which ensured improvements in the productivity and efficiency of employees and the
entire organization.
Ključne riječi
Poslovna inteligencija
sustav poslovne inteligencije
softver
alati
aplikacije
Tableau
SAS
Analyzer
Ključne riječi (engleski)
Business intelligence
business intelligence system
software
Tableau
SAS
Analyzer
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:145:288021
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija; smjerovi: Poslovna informatika Smjer: Poslovna informatika Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: Magistar/magistra ekonomije (mag.oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2019-10-02 11:56:11